Principala suparare a retailerilor, ca si a producatorilor de tigarete, este ca directiva loveste in piata legala, in contextul in care contrabanda este o problema majora a pietei.

Propunerile mai au insa un efect: „disparitia” brandurilor de tigari. Propunerea de revizuire a directivei, care presupune acoperirea pachetelor in proportie de 75% cu avertismente de sanatate si a imprimarii marcilor cu acelasi fond si culoare indiferent de marca, va duce la o uniformizare completa in piata. Mai mult, interzicea tigarilor cu arome sau a celor slims va duce spre zona inovatia de produs.

„Fumatul face parte din cultura Europei”, spune Klaus W.Fischer, seful asociatie de profil din Austria, care adauga ca „rezultatul va fi similar cu cel al prohibitiei din SUA anilor 1920”, citat de AFP.

Citeste si:

Reprezentantii retailerilor romani sunt ingrijorati de efectele pe care proiectul il va avea asupra contrabandei, dar si standardizarea le-a atras atentia.

”Propunerile ar fi ineficiente. Standardizarea pachetelor, folosirea unei singure culori si a unui singur font comun si marunt pentru literele ce alcatuiesc numele tigaretelor, acoperirea pachetelor cu imagini socante ar face brandurile de nerecunoscut. Vanzatorilor mei de la magazin le-ar fi foarte greu sa gaseasca brandul dorit de consumatori. Aceasta va duce la cresterea timpului de inmanare a produsului si la o pierdere de venituri. Consumatorul va cumpara produse branduite din comertul ilicit.” , spune Laura Conduraru, proprietarul Klar minimarket.

Propunerea va fi discutata in Parlamentul European si in Consiliul de Ministri. Adoptarea propunerii este preconizata pentru 2014, iar aceasta ar intra in vigoare incepand cu 2015-2016.

Sursa foto: Agerpres