"Initial, ne-am propus un avans important al cifrei de afaceri mizand in continuare pe echilibrarea ponderii in business a fiecareia dintre diviziile de productie, ceea ce s-a si intamplat in cele din urma. Surprinzatoare pentru noi a fost, insa, evolutia diviziei de profile metalice. Cererea pe acest segment a fost sub asteptari. Numarul constructiilor noi a fost unul limitat, iar interventiile care au presupus recompartimentarea unor spatii prin intermediul peretilor de gips-carton au fost de asemenea reduse numeric. Astfel, daca la inceputul anului trecut mizam pe o evolutie importanta a business-ului am fost nevoiti in cele din urma sa ne multumim si cu un avans minim", a declarat agentiei Mediafax Daniel Guzu (foto), proprietarul Duraziv.

El a precizat ca afacerile companiei aa crescut usor in lei anul trecut, desi diviziile de adezivi si vopsele au avut cresteri importante, iar vanzarile au fost influentate si de fluctuatiile cursului valutar sau situatia interna din a doua jumatate a anului.

"Am reusit sa crestem pe diviziile pe care avem produse de brand si am scazut pe divizia de metale. Am introdus treptat in portofoliu adezivii si vopselele si acum am ajuns intr-un punct in care cele doua noi categorii de produse au depasit, luate impreuna, ponderea metalelor", a spus omul de afaceri.

Targetul companiei pentru acest an vizeaza in prezent obtinerea unui avans usor al cifrei de afaceri si cresterea profitabilitatii, a adaugat el.

Investitii in echipa de vanzari si cresterea productivitatii

La capitolul investitii, Duraziv va aloca in acest an fonduri pentru dezvoltarea echipelor de vanzari si cresterea productivitatii fabricilor detinute. Astfel, o serie de investitii, dintre care o parte au fost demarate in 2012, vizeaza cresterea productivitatii fabricii de adezivi, compania dorind marirea gradului de automatizare precum si instalarea de elemente suplimentare de ambalare.

Citeste si:

Producatorul de materiale de constructii are in curs de instalare o unitate de infoliere automata a paletilor cu folie elastica, investitie ce va imbunatati gradul de protectie in cazul depozitarii pe termen lung. De asemenea, este planificata achizitia unor module suplimentare pentru ambalare in saci, investitie ce va creste capacitatea de productie a diviziei de adezivi cu aproximativ 20%.

Fondurile totale pe care Duraziv intentioneaza sa le directioneze pentru aceste optimizari depasesc valoarea de 500.000 euro, potrivit sursei citate.

"Se credea despre 2012 ca va fi anul marilor proiecte de reabilitare, iar lucrurile nu au stat tocmai asa. A fost o perioada in care s-a promis mult, s-au demarat multe proiecte, dar aceste lucrari s-au impotmolit la un moment dat. Lucrarile de reabilitare termica influenteaza mult evolutia pietelor pe care activam. Daca programul de termoizolare a cladirilor va continua si va lua amploare in tara, intreaga piata a constructiilor poate miza pe o stagnare. In absenta acestor proiecte este greu sa vorbim de un avans sau de o mentinere a cifrei de afaceri deoarece doar renovarile si proiectele de constructii private de mici dimensiuni nu pot sustine cu adevarat evolutia pietei de materiale de constructii", a mai spus omul de afaceri.

Duraziv detine trei unitati de productie in Romania, de mortare uscate, vopsele si tencuieli pe baza de apa, respectiv de de profile metalice, situate langa Bucuresti, in Popesti Leordeni. Compania este activa pe piata de materiale de constructii din 2003, fiind infiintata sub denumirea initiala de Bau Profil de catre antreprenorii Daniel si Irina Guzu.