Facilitatea din Otopeni este impartita in doua zone, una pentru aducerea marfurilor de la avion si separarea in marfa care urmeaza sa treaca prin vama si marfa care se poate da spre livrare (circa 85% dintr-un transport), pentru ca este din UE sau procesul vamal a fost facut in timpul zborului. A doua zona este pentru operatiuni la sol, transportul si livrarea coletelor pana la usa clientilor.

In fiecare zi aterizeaza pe Otopeni un avion DHL Boeing 757, cu circa 15 containere, care este descarcat si incarcat in masini in 45 de minute de la aterizare. Avionul cu o capacitate de 30 de tone opereaza zilnic din Bucuresti o cursa Italia-Romania dimineata si retur seara.

In depozit, 6 angajati descarca coletele din containerele avionului, iar cu ajutorul benzilor de sortare soferii isi preiau coletele corespunzatoare rutelor pe care le parcurg. Marfa este separata in momentul incarcarii in cele 18 masini, in plicuri, colete mici si colete mari. Doar doua-trei containere la un zbor sunt cu colete mari.

DHL Romania mai are in tara doua avioane SAAB SF 340 care aterizeaza in Arad si Cluj, sosind zilnic din Europa, cu escala la Budapesta.

Compania, detinuta 100% de Deutsche Post DHL, are in Romania patru centre de sortare, in Bucuresti, Arad, Cluj si Oradea (transport rutier).

Activitatea de curierat a DHL este estimata la 10-15 tone pe zi, 60% fiind expeditii in tara. DHL poate manipula pana la 2.500 de piese pe ora. In Bucuresti ajung zilnic 1.500-2.000 de piese pe zi, iar in tara pleaca 2.500-3.000 de piese zilnic.

Citeste si:

Potrivit directorului general al DHL Romania, Daniel Kearvell, cifra de afaceri a companiei cu 500 de angajati a fost anul trecut mai mare cu o cifra fata de anul 201. Afacerile companiei s-au ridicat in 2011 la circa 25 de milioane de euro.

Anul acesta, compania vizeaza cresterea capacitatii de transport si imbunatatirea timpilor de tranzit pentru Bucuresti si zona de est a tarii, prin investitii in operarea unei aeronave noi in Otopeni.

De asemenea, DHL intentioneaza sa deschida in 2013 un centru operational nou la Cluj, in incinta aeroportului, similar celui din Otopeni. Acesta va imbunatati timpul de livrare cu cel putin o ora.

DHL doreste sa creasca anul acesta cresterea ponderii segmentului Intreprinderilor Mici si Mijlocii in portofoliul companiei. IMM-urile reprezinta aproximativ 80% din cei 5.000 de clienti ai companiei in Romania si genereaza peste 60% din venituri.

Anul trecut, compania infiintata in 1991 si-a dublat flota de autovehicule utilitare, la 200 de masini, si a inceput operarea unor aeronave cargo la Arad si Cluj. DHL Romania detine o cota de piata de 45% pe partea de curierat international in timp definit.

Compania DHL, cu sediul in Germania, la Bonn, a inregistrat in 2010 venituri de circa 11,7 miliarde euro. Compania face anual circa 450 de milioane de expedieri, din care 141 de milioane sunt expedieri internationale in timp definit. Cu o retea prezenta in 220 de tari, DHL are aproximativ 100.000 de angajati si 2,6 milioane de clienti. Flota companiei este compusa din 260 de aeronave si 29.500 de masini.