Consiliul Concurentei analizeaza tranzactia prin care compania indiana Ranbaxy Laboratoires a preluat producatorul de medicamente Terapia Cluj-Napoca, informeaza un comunicat al autoritatii de concurenta. Analiza este necesara intrucat operatiunea reprezinta o concentrare economica, ceea ce face ca, potrivit legislatiei, avizul institutiei de reglementare in domeniul concurentei sa fie obligatoriu. "Consiliul

Concurentei este interesat sa obtina observatiile si punctele de vedere ale agentilor economici terti, in legatura cu modul in care aceasta concentrare economica afecteaza sau poate afecta propria activitate", se mai arata in comunicat. Ranbaxy Laboratories a achizitionat Terapia, companie ce ocupa locul sapte (calculat in dolari in functie de preturile la producatori) in topul producatorilor romani de medicamente, la finele lunii martie 2006. Valoarea totala a achizitiei se ridica la 324 milioane dolari, prin preluarea a 96,7% din actiunile Terapia, detinute de Fondul de Investitii Advent International. Potrivit Consiliului Concurentei, tranzactia a fost intermediata de una dintre companiile detinute de grupul indian, denumita Ranbaxy BV si inregistrata in Olanda.

Conform raportului Cegedim, Terapia a inregistrat o crestere de peste 15,3% fata de ultimul trimestru al anului 2005. Astfel, Terapia a inregistrat, calculat la pret de producator, o crestere a cotei de piata de 4,9% in primul trimestru al acestui an fata de cota de piata de 4,3% inregistrata in anul 2005.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri