Acest lucru este sugerat de faptul ca majoritatea jucatorilor din piata reprezentati de companiile internationale - lanseaza pe banda rulanta noi produse de pasta de dinti. In acelasi timp, producatorii si importatorii de pe piata autohtona investesc sume ridicate in publicitate.

Marca Blend-a-med a companiei Procter & Gamble a castigat tot mai mult din cota de piata , pozitionandu-se pe locul doi in clasament. "Cota de piata a marcii Blend-a-med in Romania este de aproximativ 20%, ceea ce o plaseaza pe locul secund pe piata, " au declarat pentru Wall-Street reprezentantii P&G. In acelasi timp, obiectivul companiei P&G este acela de castiga o felie cat mai mare din acest sector: "Obiectivul specific este un element confidential, dar urmareste continuarea cresterii cotei de piata."

"Cativa dintre factorii care au influentat evolutia vanzarilor au fost reprezentati de: un nivel relativ scazut de interes al consumatorilor pentru igiena orala in general, consumul scazut comparativ cu tarile din Europa Centrala si de Est, dezvoltarea preferintelor consumatorilor pentru ingredientele naturale, specializarea categoriei in sensul pastelor de dinti care se adreseaza unor probleme dentare specifice," adauga acestia.

La nivel global, P&G mai detine si alte branduri de pasta de dinti, cum ar fi Crest, Ipana si Blendax, dar care nu sunt aduse pe piata autohtona.

Cercetarea in domeniul pastelor de dinti nu se realizeaza la nivel local, ci este o investitie regionala, iar planurile de sustinere locala a brand-ului sunt date confidentiale.

In ceea ce priveste estimarile oficiale pentru anul 2006 privind vanzarile P&G pe acest segment, oficialii companiei au fost prudenti. "Consideram ca piata va continua sa se dezvolte pe diverse segmente, pe masura ce consumatorii vor deveni mai educati si mai interesati de sanatatea dintilor. Nu se prevad schimbari semnificative in ceea ce priveste consumul."

Un studiu realizat pe un esantion reprezentativ arata ca ingrijirea sanatatii cavitatii bucale este foarte importanta. Majoritatea respondentilor au apreciat ca ingrijirea dintilor si a gingiilor reprezinta un element de baza al igienei personale zilnice. Acestia au indicat si ca ingrijirea cavitatii bucale are doua scopuri precise: prevenirea problemelor (75% din respondenti) si rezolvarea acestora, prin restabilirea starii de sanatate (64%).

Dupa parerea comuna a specialistilor in igiena orala, elementul de baza si cel mai important in igiena cavitatii bucale este perierea dintilor cu o pasta de dinti corespunzatoare– de doua ori pe zi, timp de cel putin 2 minute. Ingredientele si formula produsului folosit sunt decisive. Pastele de dinti din gama Blend-a-med Complete 7 ajuta la prevenirea celor 7 probleme de baza ale cavitatii bucale: (1) cariile partilor expuse ale radacinii dintilor, (2) cariile dentare, (3) petele, (4) afectiunile gingiilor, (5) placa bacteriana, (6) tartrul si (7) respiratia urat mirositoare.