Situata la 15 km de orasul Piata Neamt, viitoarea fabrica de adezivi din Roznov va fi inaugurata in luna aprilie. Henkel a inceput deja recrutarile, in facilitatea de productie urmand sa fie angajati peste 70 de specialisti.

“Lucrarile la fabrica de adezivi s-au finalizat deja, in prezent derulam testele de productie. Pentru facilitatea de productie din Roznov vom crea 72 de noi locuri de munca, recrutarile fiind in plin proces de derulare. Pana acum avem deja jumatate din forta de lucru necesara viitorului proiect”, a declarat pentru wall-street.roAlbert Sutru, director de operatiuni al diviziei de adezivi Henkel in CEE (Romania, Bulgaria si Serbia – n.red).

Investitia totala in fabrica Henkel din Roznov se ridica la 10 milioane de euro, 30% din valoare fiind realizata prin fonduri europene.

Viitoarea facilitate de productie va avea o suprafata de 36.000 mp si o capacitate de productie de pana la 200.000 de tone pe an.

“Cei 3 milioane de euro, bani proveniti din fonduri europene, au fost utilizati pentru construirea spatiului de productie si achizitionarea utilizajelor, in timp ce restul banilor au reprezentat costurile pentru teren, depozitve, birouri dar si utilitati proprii companiei”, a specificat Sutru.

Tot in primavara acestui an, AdePlast, compania detinuta de antreprenorul Marcel Barbut va inaugura fabrica de adezivi si mortare de la Roman, o investitie care s-a ridicat deasemenea la 10 milioane de euro.

Citeste si Sa construiesti o fabrica in Romania este o aventura. Investitorii locali sunt tot mai discriminati

Au finalizat modernizarea liniei de productie din Pantelimon

Henkel a finalizat, totodata, proiectul de crestere a eficientei energetice in cadrul fabricii de adezivi din Pantelimon, in valoare de 3,4 milioane de lei (770.000 de euro), care a vizat modificarea tehnologiei de uscare a nisipului.

Barbut, AdePlast: Sa construiesti o fabrica in Romania este o aventura. Investitorii locali sunt tot mai discriminati

Barbut, AdePlast: Sa construiesti o fabrica in Romania este o...

Proiectul, derulat in perioada martie 2012-februarie 2013 a beneficiat de o asistenta financiara nerambursabila de 929.929 de lei (200.000 de euro), fiind cofinantat prin Fondul European de Dezvoltare Regionala.

Citeste si:

Principalele obiective ale proiectului presupun reducerea cu cel putin 10% a consumului brut de enertie in cadrul procesului tehnologic de uscare a nisipului necesar productiei de adezivi precum si reducerea ponderii medii a cheltuielilor de intretinere pentru uscatoare la sub 10% - in primii cinci ani dupa implementarea investitiei.

In fabrica din judetul Ilfov lucreaza in prezent peste 120 de angajati.

Criza a afectat vanzarile pe segmentul B2B

Criza a afectat serios vanzarile pe segmentul B2B (Business-to-Business), acestea inregistrand o scadere de 10% intre 2008 si 2012.

Daca la nivelul anului 2008, ponderea vanzarilor din zona de proiecte B2B era situata la circa 20%, in 2012 aceasta a scazut pana la 10%.

Explicatia ar fi, explica reprezentantii Henkel, scaderea volumului de constructii noi dar si programul national de termoizolare a locuintelor care a condus la o reorientare a business-ului.

In prezent, veniturile Ceresit, divizia de adezivi a Henkel, este reprezentata in proportie de 55% prin distribuitori, 35% prin reteaua de magazine Do-It-Yourself (D-I-Y) si proiecte B2B (10%).

Potrivit Henkel, piata de adezivi si gleturi pentru constructii s-a ridicat la 130 de milioane de euro in 2012, adezivii pentru faianta si gresie reprezentand circa jumatate din valoare.

Principalii concurenti ai Henkel pe segmentul productiei de materiale pentru constructii sunt AdePlast, Baumit sau Duraziv.

Sursa foto: henkel.ro