Contractul este cofinantat de Uniunea Europeana cu 740 milioane euro si prevede reabilitarea a 89,5 kilometri de linie dubla electrificata de cale ferata, scrie Mediafax.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a precizat ca acesta este cel mai mare contract de finantare semnat prin Programul Operational Sectorial de Transport.

El a adaugat ca CFR SA, care administreazã infrastructura feroviara, are semnate prin acest program 18 contracte in valoare 11,5 miliarde lei. Ministrul a mai spus ca lucrarile de modernizare au inceput in martie-aprilie 2012 si se vor incheia in iunie 2015.

Tronsonul face parte din linia de cale ferata Brasov-Simeria, parte a Coridorului IV paneuropean. Dupa finalizarea lucrarilor trenurile de calatori ar trebui sa atinga o viteza maxima de 160 de kilometri pe ora, iar cele de marfa de pana la 120 de kilometri pe ora.

Proiectul include atat executia lucrarilor de modernizare a liniei de cale ferata, pentru care au fost atribuite anul trecut lucrarile aferente, impartite in trei loturi, cat si lucrari la instalatiile de semnalizare si la sistemele de comunicatii si control. Acestora li se adauga si serviciile de consultanta, incluse in suma de 1,1 miliarde de euro, potrivit reprezentantilor CFR.

CFR a selectat la inceputul anului consortiul Alstom Transport - Alcatel Lucent Romania - PAS 97 pentru lucrari de modernizare a sectiunilor de cale ferata Coslariu (Alba) - Simeria (Hunedoara) si Coslariu - Sighisoara (Mures), cu o oferta de 498,2 milioane lei, fara TVA.

Citeste si:

Proiectul, cu o durata de 40 de luni, implica lucrari la instalatiile de semnalizare si sistemele de comunicatii si control.

La inceputul anului trecut, CFR a atribuit doua contracte in valoare totala de 1,43 miliarde lei (334 milioane euro) fara TVA pentru modernizarea infrastructurii feroviare intre localitatile Atel (Sibiu) si Coslariu (Alba), pe o portiune de 66,2 km, loturile fiind adjudecate de Impresa, respectiv asocierea Aktor-Arcada.

Lucrarile vizeaza sectoarele Atel - Micasasa si Micasasa - Coslariu, ambele situate pe tronsonul Coslariu - Sighisoara, parte integranta a Coridorului IV paneuropean.

Contractul pentru trosonul Atel - Micasasa (29,6 km) a fost adjudecat de Impresa Pizzarotii & C. din Italia, pentru 712,5 milioane lei (aproximativ 166 milioane euro), fara TVA. Al doilea lot (36,6 km) a fost atribuit asocierii Aktor (Grecia) - Arcada (Romania), pentru 721,8 milioane lei (aproximativ 168 milioane euro), fara TVA.

Asocierea de firme FCC Construccion (Spania) - Alpine Bau (Austria) - Azvi (Spania) va moderniza tronsonul de cale ferata Sighisoara-Atel (judetele Mures si Sibiu) in lungime de 23,3 kilometri, valoarea contractului atribuit de CFR SA fiind de 872,6 milioane de lei (207,7 milioane de euro) fara TVA.