Profitul Heineken in Romania a avansat anul trecut, iar volumul vanzarilor de bere a crescut cu 5-10%, evolutie mai buna decat cea inregistrata de grup la nivelul Europei Centrale si de Est, unde cantitatile livrate au urcat cu 3,8%.
"Profitul a fost mai mare in Rusia, Austria si Romania, in timp ce in Polonia si Grecia a scazut. (...) Volumul in Romania a crescut cu 5-10%, confirmand pozitia de lider pe piata atat dupa volum cat si dupa valoarea vanzarilor", se arata intr-un raport al grupului olandez, relateaza Mediafax.

In Europa Centrala si de Est, profitul inainte de dobanzi si taxe (EBIT) a urcat cu 0,8% in 2012, la 349 milioane de euro, in timp ce volumul vanzarilor de bere a crescut pe aceasta piata cu 3,8%, la 54,7 milioane de hectolitri.

Avansul in volum a fost alimentat de cresteri solide pe aproape toate pietele din regiune, impactul pozitiv fiind, insa, anulat partial de scaderea inregistrata in Grecia si la o companie mixta din Germania.

Vanzarile in regiune au crescut ca valoare cu 1,6% in 2012 fata de anul precedent, la 3,28 miliarde de euro. Avansul a fost limitat la 1,6% de deprecierea monedelor locale, precum rubla sau leul, in rapoprt cu euro, se arata in raport.

Grupul olandez are pe piata romaneasca patru fabrici, la Miercurea Ciuc, Constanta, Craiova si Mures.

La nivel de grup, Heineken a raportat o crestere de 7,4% a veniturilor, la 18,4 miliarde de euro, in timp ce profitul net a urcat de peste doua ori, la 2,9 miliarde de euro. Profitul a fost influentat de un captig exceptional de 1,5 miliarde de euro rezultat din reevaluarea participatiilor detinute la doua companii.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri