Saptamana trecuta, actul normativ a fost dezbatut de Guvern in prima lectura, fiind asteptat si avizul din partea Consiliului Economic si Social (CES), potrivit Mediafax.

CFR Marfa inregistreaza in prezent datorii totale de 1,8 miliarde lei, dintre care circa 600 milioane lei la buget si 600 milioane lei catre CFR Infrastructura, restul reprezentand penalitati de intarziere si restante catre furnizori privati.

Consiliul Suprem de Aparare a Tarii (CSAT) a avizat strategia,, solicitand privatizarea cu un investitor strategic si respectarea obligatiilor pe care societatea le are fata de MApN, NATO si alte structuri de securitate.

Pentru pregatirea procesului de privatizare vor fi parcurse o serie de etape, respectiv notificarea creditorilor CFR Marfa cu privire la posibilitatea modificarii structurii acționariatului, ca urmare a privatizarii, și obținerea acordului acestora, obținerea avizelor de mediu pentru privatizare si a certificatelor de obligații bugetare, intocmirea unui dosar de prezentare (inclusiv a proiectului contractului de vanzare-cumparare de acțiuni), asigurarea accesului potențialilor investitori la date și informații despre CFR Marfa (inclusiv prin organizare unui Camere de Date) si publicarea ofertei de vanzare a acțiunilor.

Conform strategiei, statul va ceda pachetul majoritar al CFR Marfa prin negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, etapa urmata de licitatie cu oferta in plic, unde garantia de participare va fi echivalentul in lei a 10 milioane euro, reprezentand 17% din valoarea nominala a actiunilor detinute de stat.

Pe de alta parte, taxa pentru fiecare investitor sau grup de investitori care depune documente de participare este echivalentul in lei a sumei de 20.000 euro.

Citeste si:

Singurul criteriu de adjudecare a licitatiei va fi pretul oferit.

In cazul in care Ministerul Transporturilor nu va putea incheia contractul de privatizare cu investitorul adjudecatar al procedurii de licitatie, institutia va putea decide reluarea procesului de privatizare prin aplicarea oricarei metode de transfer a dreptului de proprietate asupra actiunilor, cu adaptarea corespunzatoare a strategiei, sau prin invitarea la negocieri in ordinea clasamentului de la licitatie a urmatorilor investitori calificati.

Guvernul s-a angajat in ultimele negocieri cu FMI sa publice anuntul de privatizare a CFR Marfa in luna martie a acestui an si sa semneze contractul de vanzare a unui pachet majoritar de actiuni pana la jumatatea lui mai, tranzactia urmand sa fie incheiata atunci cand "toate conditiile vor fi indeplinite".

"Pentru CFR Marfa, pregatirile sunt avansate in vederea vanzarii unui pachet majoritar de actiuni catre un investitor strategic. Vom organiza o licitatie publica pentru selectarea castigatorului si intentionam sa incheiem tranzactia cat mai curand posibil, imediat ce toate conditionalitatile din acordul de vanzare-cumparare vor fi indeplinite", in scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu FMI obtinuta de MEDIAFAX.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat insa recent ca ar fi cel mai fericit daca pana in 20 iunie s-ar putea privatiza CFR Marfa, precizand ca pana la jumatatea lunii mai va avea lista cu cei care si-au exprimat intentia de a participa la privatizare, iar in iunie ramane desemnarea castigatorului.