"Din toate calculele si din toate analizele pe care le-am afectuat, reiese foarte clar faptul ca transportul pe cale ferata va fi cu adevarat eficient in momentul in care Romania, Bulgaria si Serbia vor functiona sub umbrela unui operator regional, capabil sa integreze transportul feroviar de marfa din aceste tari si sa faca competitiv acest sector", a declarat intr-un comunicat Gruia Stoica, presedintele si proprietarul grupului Grampet, din care face parte GFR.

La finele lunii decembrie presa bulgara a anuntat ca sapte investitori sunt interesati sa preia divizia de marfa a BDZ, printre care compania rusa de stat RZD si Grup Feroviar Roman. RDZ a solicitat atunci o prelungire a termenului pana la care pot fi depuse oferte, deoarece sarbatorile de iarna au intarziat pregatirea documentelor necesare.

Agentia de privatizare din Bulgaria a relansat in noiembrie procedura de licitatie pentru divizia de marfa a BDZ, dupa ce prima incercare de vanzare a esuat. La cea de-a doua licitatie pot participa numai investitori strategici si din sectorul financiar. Pretul minim de vanzare al BDZ a fost redus la 100 de milioane de leva (51 milioane de euro) de la 200 milioane de leva (102 milioane de euro) la prima incercare de privatizare.

Anul trecut, Grup Feroviar Roman a fost descalificat de la prima licitatie pentru divizia de marfa a BDZ dupa introducerea in conditiile de calificare a unei prevederi privind o cifra minima de afaceri. O companie din Turcia a fost exclusa din acelasi motiv.

Divizia de marfa este singura aripa profitabila a BDZ, iar banii obtinuti din privatizare vor fi utilizati pentru acoperirea datoriilor si revigorarea sectiunii care se ocupa de transportul pasagerilor.

Citeste si:

GFR este al doilea mare operator de transport feroviar de marfa din Romania, dupa compania de stat CFR Marfa, si a inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de 761 milioane de lei (circa 180 milioane euro).

Statul roman vrea sa cedeze pachetul majoritar de actiuni la CFR Marfa "cu datorii cat mai mici", pretul de vanzare urmand sa fie stabilit dupa realizarea unui "test al investitorului" aprobat in prealabil de Comisia Europeana, a declarat la inceputul lunii februarie ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

Proiectul hotararii de guvern privind privatizarea companiei a fost aprobat de Guvern in prima lectura, iar decizia finala va fi luata la finalizarea procedurii de consultare publica si dupa obtinerea avizului din partea Consiliului Economic si Social.

Guvernul s-a angajat in ultimele negocieri cu FMI sa publice anuntul de privatizare a CFR Marfa in luna martie si sa semneze contractul de vanzare a unui pachet majoritar de actiuni pana la jumatatea lunii mai, tranzactia urmand sa fie incheiata atunci cand "toate conditiile vor fi indeplinite".