Compania si-a largit, de asemenea, reteaua de distributie ajungand la 120 de distribuitori la nivel national.

Incepand cu sfarsitul anului 2011, Senso Ambiente a introdus in portofoliul sau marci importante pe plan international cum ar fi: Geberit - instalatii, Zehnder – radiatoare premium si Aquanova – accesorii de baie.

La nivelul anului trecut, Senso Ambiente a raportat o crestere a cifrei de afaceri de 40% la 1,9 milioane de euro.

„Brandul Hansgrohe s-a vandut cel mai bine, inregistrand un procent de 32% din cifra de afaceri a Senso Ambiente, urmata de Geberit cu 20%, Ideal Standard si Duravit cu 15% fiecare si Zhender cu 7%”, a declarat Virgil Lixandru, director de marketing si vanzari Senso Ambiente

Potrivit managerului, un aport important al vanzarilor l-a constituit comercializarea de solutii complete pornind de la instalatiile incastrate in perete, obiecte sanitare, lavoare, inclusiv cazi si cabine de dus, sisteme de dus, baterii de baie si bucatarie dar si radiatoare de baie.

Unul dintre cei mai importanti factori care au dus la rezultatele din 2012 a fost cresterea numarului de distribuitori prin adaugarea la cele 70 de magazine cu showroom, a unui numar de aproximativ 60 de mici magazine destinate instalatorilor, magazine cu un spatiu mediu de 15-20mp dar si colaborarea cu segmentul de magazine tip D-I-Y (Do-it-Yourself).

Ca si pondere a vanzarilor pe regiuni, reprezentantii Senso Ambiente sustin ca Bucurestiul a reprezentat aproximativ 40%, restul de 60% impartindu-se in ordine intre urmatoarele orase: Cluj, Brasov, Constanta, Craiova, Pitesti, Ploiesti,Timisoara, Iasi, Arad, Baia Mare, Sibiu, Bacau, Targu Mures si Focsani.

Investitii bugetate pentru 2013

Pentru 2013, Senso Ambiente si-a propus noi investitii, in special pe zona de logistica care presupune achizitionarea de noi utilaje pentru depozitul situat pe autostrada Bucuresti-Ploiesti.
Totodata, compania isi propune remodelarea completa a showroom-ului din Bucuresti ce va contine concepte luxoase de bai, dar si investitii in sustinerea distribuitorilor prin programe de marketing, traininguri si alte evenimente locale.

„Investitiile pe care le vom realiza in 2013 vor fi de aproximativ 300.000 euro si sunt destinate atat sustinerii cresterii de 30% previzionate pentru anul in curs precum si sustinerii dezvoltarii retelei de distributie la nivel national si dar si a fiecarui distribuitor in parte”, spune Lixandru.

O piata atipica, guvernata de design si investitii emotionale

Piata produselor sanitare de lux este una atipica, in opinia directorului de marketing si vanzari al Senso Ambiente, guvernata de design si de investitii emotionale.

Citeste si:

„Vorbim despre o zona de piata atipica, unde designul produselor este extrem de important, iar investitiile clientilor sunt emotionale intr-un procent de peste 80%, restul de sub 20% fiind legat de necesitatile de functionalitate. Asta inseamna ca segmentul consumatorilor casnici si in concluzie si cel al specialistilor ( in special arhitecti ) nu numai ca nu vor inceta sa cumpere dar si ca peste 10-15% dintre acestia se vor orienta catre produse high-end unde pretul este determinat de designul deosebit”, a explicat Lixandru.

Consumatorul de obiecte sanitare premium al anului 2012 a avut in medie, un buget situat intre 2.000 si 3.000 de euro pentru reamenajarea unei bai. A existat insa si un procent de aproximativ 10%- 15% dintre consumatori, ce au ales produsele high-end cu bugete per baie/obiecte sanitare pornind de la 7,000 de euro.

„Aceasta tendinta, in ce priveste bugetele consumatorilor, a fost o constanta pentru noi inca din 2011 si credem ca tendintele in 2013 vor fi similare.”, concluzioneaza directorul de marketing si vanzari al companiei.

In ce priveste decizia de achizitie a unui obiect sanitar premium, consumatorul casnic este si va fi si in 2013 influentat in proportie de 80% de design si doar in proportie de 20% de buget si restrictii functionale in timp ce consumatorul corporate se va axa in luarea deciziei pe eficienta produsului, consumul energetic redus si durabilitatea mare in timp.

Profilul consumatorului casnic de produse sanitare premium, conform Senso Ambiente este caracterizat de persoane cu un venit net de peste 600-700 de euro/luna, peste 60% femei si aproximativ 40% barbati, majoritatea de peste 32 de ani, persoane educate cu studii superioare sau medii, care isi construiesc o locuinta noua sau isi renoveaza vechea baie dintr-un apartament.

Importator si distribuitor cu peste 9 ani de experienta pe piata obiectelor sanitare de marca, compania Senso Ambiente este prezenta in peste 50 de orase, printr-o retea de 70 de distribuitori si 60 de magazine mici destinate instalatorilor.

Senso Ambiente este importator direct al companiilor Ideal Standard, Vidima, Hansgrohe, Duravit, Glass Idromassaggio, Cleopatra, Apavisa, Huppe, Novellini, Zehnder, Geberit si Aquanova.