Din momentul lansarii campaniei, in iunie 2012, 85% din populatia urbana a Romaniei a intalnit mesaje, anunturi publicitare sau stiri despre drepturile consumatorilor, ori isi aduce aminte de mesajele legate de principalele teme ale campaniei.

Studiul a analizat, de asemenea, perceptia romanilor asupra modului in care comerciantii respecta drepturile si regulile de protectie a consumatorilor. Astfel, companiile de telefonie fixa sau mobila respecta drepturile consumatorilor, au sustinut 78% dintre romani, urmate de supermarketuri/hipermarketuri si magazinele care comercializeaza electrocasnice sau aparate elecronice (73%) si companiile aeriene de linie sau charter (67%).

Pe de alta parte, increderea in banci sau alti furnizori de credite, in furnizorii de Internet, companiile de teleshopping si agentiile de turism/tur-operatori este la un nivel mai scazut.

Citeste si:

In plus, trei respondenti din cinci sunt de parere ca sistemul judiciar din Romania nu este eficient in sanctionarea comerciantilor care au un comportament incorect fata de consumatori. In cazul in care ar intampina o problema, majoritatea s-ar adresa asociatiilor non-guvernamentale pentru consumatori, acestea reprezentand si entitatile din Romania in care romanii au cea mai mare incredere pentru a obtine informatii despre drepturile lor si sprijin pentru solutionarea unei probleme privind drepturile consumatorilor.

Campania Uniunii Europene pentru informarea consumatorilor din Romania - “E dreptul tau! Actioneaza!”, a fost lansata in iunie 2012 si se axeaza pe trei teme - garantia produselor, comertul online si pachetele de vacanta. Activitatile desfasurate includ publicitate TV, print si online, un website oficial, dezbateri cu comunitatea de afaceri si evenimente publice in aeroporturi, centre de cumparaturi, supermarketuri si universitati, activitati care se vor desfasura pana in luna mai 2013.