Un factor negativ in evolutia afacerilor companiei la nivelul anului trecut a fost reprezentat si de conditiile atmosferice din prima parte a anului, cand vremea nefavorabila a incurcat planurile companiei.

“Anul trecut a fost unul dificil. Se simte o tendinta nu foarte incurajatoare de achizitii de motoutilaje agricole in randul consumatorilor, ceea ce a condus la scaderi a vanzarilor pe anumite game de produse. Vremea poate schimba vanzarile, iar ploile din prima parte a anului ne-a cam incurcat planurile. In procente, am avut o crestere cel mult 5%”, a declarat in cadrul unui eveniment de presa Ioan Mezei, director general Stihl.

Potrivit datelor furnizate de companie, afacerile Stihl Romania s-au ridicat la nivelul anului 2011 la 24 de milioane de euro.

Nici pentru acest an, reprezentantul Stihl nu este mai optimist.

“Nu sunt foarte optimist. Sunt semne ale crizei resimtite la nivelul intregii piete. Este o incertitudine ridicata in randul producatorilor de profil, dar optimist vorbind putem asista la o evolutie a business-ului cuprinsa intre 5-10% in acest an”, a precizat Mezei.

Citeste si:

Pentru bunul mers al afacerilor, directorul general Stihl Romania mizeaza in acest an la o crestere a numarului de parteneri, in prezent compania comercializandu-si produsele prin intermediul unui numar de 220 de distribuitori la nivelul intregii tari.

Totodata, Stihl si-a bugetat investitii totale de peste 500.000 de euro pentru acest an.

In business-ul Stihl Romania, cea mai mare pondere a vanzarilor este reprezentata de motoferastraie (30%), urmat de motocoase si motocultoare (15%), pentru ca restul de 55% sa fie reprezentat de comercializarea de accesorii si consumabile.

Potrivit reprezentantului companiei, piata totala a motoutilajelor agricole a stagnat in 2012 la un nivel de 120 de milioane de euro.

Principalii concurenti ai Stihl pe piata locala de profil sunt Husqvarna si Ruris Craiova.