„In ultima perioada am asistat la o crestere continua a costurilor pentru materia prima (ciment, agregate etc.), dar si pentru energie sau combustibil, si estimam ca aceste majorari vor continua. In aceste conditii vom fi nevoiti sa aliniem preturile produselor noastre la nivelul pietei, ceea ce inseamna o crestere cu aproximativ 10%”, a declarat Sebastian Bobu, director executiv al Symmetrica.

Acesta a subliniat ca aceasta decizie a fost luata pentru a asigura continua producerea de pavele si borduri la aceleasi standarde, dar si pentru a asigura livrarea rapida in orice colt al tarii.

„Majorarea preturilor pentru produsele Symmetrica este un proces natural ce vine dupa o perioada in care am sustinut intern cresterile continue ale costurilor la materiile prime, energie sau combustibil”, a mai spus Sebastian Bobu.

Potrivit estimarilor sale, aceasta modificare de preturi nu va avea un impact negativ asupra volumului de vanzari al companiei. Astfel, Symmetrica mizeaza in acest an pe o usoara crestere a cifrei de afaceri cu 5-10%, la o valoare de 16 milioane de euro.

Cresterea preturilor se va simti in intreaga piata

Reprezentantul Symmetrica estimeaza ca intreaga piata autohtona de pavele si borduri se va alinia tendintei de majorare a preturilor.

„Este inevitabila o crestere generala a pretului pe metru deoarece costurile de productie sunt apropiate pentru majoritatea jucatorilor din aceasta industrie, iar materiile prime si energia vor continua sa inregistreze majorari”, a specificat Bobu.

Citeste si:

Acesta a mai adaugat ca majorarea preturilor din urmatoarea perioada nu va afecta foarte mult beneficiarii proiectelor in care sunt folosite aceste tipuri de produse. Astfel, piata locala de profil va inregistra chiar un avans usor al volumului in acest an, la 12,5 milioane de metri, fata de 12 milioane de metri in 2012.

Totodata, compania mizeaza in acest an pe o crestere a volumului de produse livrate catre proiecte, atat publice, cat si comerciale sau rezidentiale.

„In acest moment, exista semnale optimiste privind volumul de lucrari si cantitatile de produse ce urmeaza a fi contractate pentru proiecte publice cu finantare europeana. De asemenea, si pe segmentul lucrarilor private – de tip rezidential si comercial – vom asista la o crestere a cererii, dar nu la fel de mare precum in cazul proiectelor publice”, a declarat Bobu.

Potrivit reprezentantului companiei, 70% din livrarile Symmetrica sunt pentru proiecte publice, in timp de 20% catre proiecte private iar 10% se indreapta catre consumatorul final (persoane fizice).

Principalii competitori ai Symmetrica pe piata locala sunt Semmelrock Stein+Design, Elis Pavaje si Serpocom.