"In 2012 ne-am definit clar prioritatile strategice esentiale, pentru a pozitiona compania noastra mai aproape de clienti. Am pus in aplicare cu succes o serie de masuri adaptate la dorintele de afaceri ale clientilor, pentru a continua sa consolidam valoarea clientului, precum si competitivitatea companiei noastre. Desigur, vom continua aceste strategii, vizand o crestere pe termen lung", a declarat, intr-un comunicat, directorul general al companiei, Dusan Wilms, relateaza Mediafax.

Cel mai bun an al Metro Cash & Carry Romania a fost 2007, cand vanzarile au atins aproape 1,6 miliarde euro. Cifra de afaceri a companiei a depasit pentru prima data pragul de un miliard de euro in 2004, cand a avut incasari de 1,038 miliarde euro.

Vanzarile Metro Cash & Carry Romania au urcat ulterior la 1,24 miliarde euro in 2005, la 1,43 miliarde euro in 2006 si la 1,59 miliarde euro in 2007, dupa care au scazut la 1,49 miliarde euro in 2008, 1,228 miliarde euro in 2009 si 1,14 miliarde euro in 2010.

Metro Cash & Carry Romania, parte a Metro Cash & Carry International, a intrat pe piata romaneasca in octombrie 1996, prin deschiderea primului centru de distributie, in Bucuresti. Reteaua numara in prezent 32 de magazine in 24 de orase. Compania are 5.440 angajati.

Citeste si:

De asemenea, retailerul german avea la finele anului trecut o retea de 500 de magazine deschise in franciza sub brandul "La Doi Pasi", concept lansat pe piata locala in martie 2012 si care se adreseaza micilor comercianti.

Metro detinea in Romania si 24 de hipermarketuri Real, din care insa 20 au fost vandute la finele lunii noiembrie 2012 grupului francez Auchan, intr-o tranzactie care a vizat magazinele Real din Europa Centrala si de Est si care asteapta avizul autoritatilor de concurenta.

Vanzarile grupului Metro au crescut anul trecut cu 1,2%, ajungand la 66,7 miliarde euro. Vanzarile diviziei Cash & Carry au urcat cu 1,7%, la 31,6 miliarde euro, pe baza evolutiei pozitive din Rusia, China si Turcia.