Compania a retras in urma cu o saptamana 60 de tone de iaurt si smantana si a blochat in depozit 75 de tone de produse care ar fi putut contine urme de lapte contaminat cu aflatoxina.

“Subiectele legate de alimente vor fi intotdeauna atractive pentru media si consumatori. Implica un interes personal si imediat pentru un numar mare de oameni. Pe de alta parte, in business este ca in viata, se intampla de toate, si bune, si rele. Pentru ultimele, important e sa fii mereu pregatit. Adica sa limitezi aparitia unor situatii neplacute prin mecanisme operationale de monitorizare si control. Si apoi, pentru ca acestea sunt inevitabile, trebuie sa fii pregatit sa le gestionezi rapid.

Buna administrarea inseamna ca trebuie sa fii pregatit sa comunici. Lipsa comunicarii nu face necazurile sa dispara. Felul cum comunici determina perceptia, cu ce imagine raman despre tine consumatorii. E importanta increderea lor pentru tine? Atunci trebuie sa comunici deschis si la timp. Adica sa le dovedesti respect. Nu e filosofie, e bun simt si e un principiu de baza in orice relatie interumana.

Citeste si:

Pentru mine, ca specialist, dupa abundenta de subiecte pe teme alimentare din ultimele luni, lectia principala este ca nu trebuie ignorat niciun semnal ca exista o problema. Si oricat de important e sa despici problema in patru, trebuie asumat ca nu vei avea niciodata toate informatiile pentru o decizie perfecta (mi-aduc aminte si acum de un sef care spunea too much analysis leads to paralysis), trebuie sa alegi momentul cand sunt suficiente pentru cea mai buna decizie si sa treci mai departe, la solutii. Altfel spus, nu e suficient sa sun alarma, trebuie sa stiu deja care este urmatorul meu pas ca sa corectez situatia".

Citeste intreaga declaratie a Cristinei Popescu, dar si a altor specialisti in comunicare in textul: Comunicarea de criza: ce putem invata din marile probleme ale industriei alimentare