Scopul Macroscop este sa realizeze un portret medical al romanului in baza cautarilor pe care le face pe Google si sa incerce sa explice modul cum aceste cautari sunt influentate de factori externi, precum mass media. Cei care folosesc Macroscop, pot suprapune evolutia numarului de articole din presa aparute in aceeasi perioada. Datele au fost extrase folosind serviciul de monitorizare Media IQ.
In multe cazuri, articole din presa despre afectiuni ale unor persoane publice au crescut exponential numarul de cautari. Spre exemplu, atunci cand in iulie 2011 presa a relatat ca Andreea Marin ar fi bolnava de lupus, cautarile pe Google referitoare la aceasta boala au inregistrat un salt de 158,82%, iar afectiunea actorului Serban Ionescu a declansat un interes major pentru ”capusa” si ”muscatura de capusa”.
”Intr-o lume digitalizata, jurnalistul are la indemana cantitati imense de informatii pe care le poate folosi pentru a face data-storytelling. Prin graficul interactiv Macroscop, demersul jurnnalistic nu se termina in momentul publicarii: e un instrument pe care oricine il poate folosi in continuare pentru a descoperi lucruri noi”, spune Bogdan Pencea, project manager Das Cloud.
Citeste si:
Sursa foto: Das Cloud si X3
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: