In ciuda unui avans al afacerilor de peste 47% in ultimii doi ani, antreprenorul roman nu planuieste extinderea retelei de magazine in perioada urmatoare sustinand ca nu este momentul propice pentru astfel de investitii.

“Pentru Ambient, 2013 va fi un an caracterizat prin consolidare si eficienta. Suntem prudenti si foarte atenti la miscarile din piata, dar nu previzionam noi deschideri de magazine nici in acest an si nici in perioada urmatoare. Ne vom concentra pe magazinele deja deschise, iar fondurile si investitiile vor fi directionate catre showroom-uri, proiecte precum Casa Demostrativa sau mentenanta”, a precizat reprezentantul companiei din Sibiu.

Chiar si asa, Ciolan nu renunta la ideea de a dezvolta magazine pe toata suprafata tarii, dar spune ca totul trebuie facut pas cu pas si in ritm cu evolutia si cererea din piata de profil.

“Ne propunem sa dezvoltam magazine in anii ce urmeaza, dar piata va decide acest lucru. Momentan situatia nu este cea mai favorabila inaugurarii de noi magazine. Consider ca 2013 va fi un an de pregatire pentru ceea ce urmeaza in anii urmatori. Daca bugetele pentru investititii vor fi bine alocate in perioada urmatoare situatia s-ar putea imbunatati si atunci vom putea asista si la noi investitii in centrele comerciale", a precizat Ciolan.

Fara a lua in calcul o dezvoltare teritoriala reprezentantii Ambient sunt convinsi ca vor raporta cresteri in fiecare an care urmeaza.

“Cresterea de anul acesta si cea previzionata pentru anul viitor vor veni in special din preluarea de procente din vanzari a competitiei de mici dimensiuni. Nu ne bazam pe o evolutie a pietei, ci mizam pe o performanta a echipei noastre”, sustine Ioan Ciolan.

Reprezentantul Ambient apreciaza de asemenea ca in piata de bricolaj, in special la nivelul Bucurestiului, este loc de crestere.

“La o populatie de aproape trei milioane de locuitori, Bucurestiul nu este deloc supraincarcat. Este loc de cretere in special in zona de Est a orasului. La nivel de tara este deasemenea loc de crestere, dar in cazul nostru asteptam un mediu mai prielnic pentru dezvoltare”.

2009, cel mai dificil an din criza

Cel ai greu an din criza pentru Ambient a fost 2009, deoarece criza a prins compania intr-un amplu proces de schimbare a strategiei pe piata.

Citeste si:

“Cel mai greu an din criza a fost 2009. In 2007 noi am pornit un plan/strategie de a transforma din 15 SRL-uri – un singur S.A. Toate acestea s-au adunat, iar criza din 2008 ne-a prins pe picior gresit. Anul 2009 a fost unul care ne-a confirmat strategia pe care o facem acum – aceea de a miza pe cele doua canale de vanzare (clienti si B2B)”, a precizat pentru wall-street.ro – Ioan Ciolan.

Afaceri de peste 150 mil. € in 2012: miza pe o crestere de 10% in acest an

Ambient Sibiu, distribuitor de materiale de constructii, finisaje si amenajari interioare a raportat la nivelul anului 2012 afaceri de 150 milioane de euro, in crestere cu peste 10 procente fata de anul precedent si tinteste o crestere a business-ului in acest an la peste 165 de milioane de euro.

In lei, evolutia a fost de 14%, la 667 milioane, potrivit datelor furnizate de grupul din Sibiu.

Ioan Ciolan, directorul general Ambient, pune evolutia business-ului pe seama relatiilor dezvoltate cu partenerii strategici, dar si a solutiilor integrate furnizate.

Totodata, reprezentantii Ambient au mai anuntat ca anul 2012 a fost primul cand compania a revenit pe profit, dupa patru ani de pierderi, fara sa precizeze insa nivelul castigului.

Conform datelor furnizate de catre companie, 55% din vanzari sunt generate de catre reteaua de magazine de bricolaj, in timp ce 45% este ponderea generata de serviciile B2B.

Reteaua de magazine Ambient are un portofoliu peste 40.000 de produse, peste 90% dintre acesta fiind realizate in Romania.

Pentru echipa Ambient lucreaza in prezent circa 1.600 de angajati.

Principalii concurenti de pe piata ai Ambient sunt Dedeman, Praktiker, Bricostore, Baumax sau Hornbach.