CFR a anuntat ca toti operatorii de transport feroviar care inregistreaza debite pentru neplata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) au fost informati ca pana pe 9 aprilie trebuie sa-si achite obligatiile restante, scrie Mediafax.

In plus, echipa manageriala a stabilit demararea procedurilor de recuperare a acestor datorii, prin punerea in aplicare a tuturor clauzelor contractuale.

"Asteptam si astazi, pana la sfarsitul zilei, si maine incep actiuni pentru toti operatorii care nu au platit sau nu au achitat", a afirmat, marti, Sophocleous, intrebat intr-o conferinta de presa, care au fost rezultatele termenului limita impus operatorilor.

Prezent la eveniment, presedintele CA al companiei, Lucian Isar, a precizat ca masurile includ popriri pe conturi si blocarea accesului pe calea ferata pentru clientii care nu-si respecta clauzele contractuale.
"Sunt mai multe masuri pe care putem sa le luam, si catre operatorii privati, si catre CFR Marfa si CFR Calatori", a spus Sophocleous.

El a aratat ca daca nu vor respecta anumite conditii financiare, inclusiv CFR Calatori si CFR Marfa ar putea avea accesul restrictionat pe calea ferata.

Intrebat care sunt sansele ca accesul celor doua companii de stat sa fie interzis de miercuri, Sophocleous a raspuns: "Nu pot sa spun".

Citeste si:

El a precizat ca cele doua au impreuna datorii de 1,7 miliarde lei catre compania pe care o conduce, ca exista sume platite lunar, dar banii nu sunt suficienti. CFR are de recuperat de la operatorii privati circa 70 milioane lei, la care se adauga alti 65 milioane lei, mai dificil de obtinut, de la unele firme intrate in insolventa.

Potrivit sursei citate, pana in prezent o mare parte dintre operatorii privati au respectat termenul impus de CFR SA

Sophocleous a mai spus ca exista mai multe tipuri de masuri care pot fi luate contra datornicilor, iar in cazul opririi accesului, perioada va varia de la caz la caz, in functie de cifrele restante.

Potrivit unui proiect de ordonanta de urgenta pentru reglementarea unor masuri financiar fiscale, elaborat de Ministerul Transporturilor, ANAF va prelua un debit restant, in cuantum de 119 milioane lei, pe care CFR SA il inregistreaza la AVAS, iar ulterior CFR Marfa va prelua o datorie de 605,9 milioane lei pe care CFR SA o are la ANAF, scazuta din sumele datorate de transportatorul de marfa administratorului retelei feroviare.
CFR SA a anuntat marti ca a obtinut o crestere a profitului contabil cu 120 de milioane de lei in primele trei luni, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Conform datelor operationale agreate de standardele internationale de contabilitate, incluse in planul de management, aprobat de Consiliul de Administratie, si in planul de administrare, compania va trece, in mod real, pe profit in primul semestru al anului 2016.

La sfarsitul anului 2012, CFR SA inregistra in mod real o pierdere de 600 de milioane de lei, in timp ce la nivel contabil inregistra un profit de 1 miliard de lei.