“Anul 2013 va fi unul de ‘cotitura’. Principalele directii in strategia de dezvoltare se vor axa pe lansarea de produse noi, ne extindem activitatea in peste 27 de judete si ne vom crea o noua imagine, inclusiv cea a unui nou brand de produs. Tintim ca in acest an afacerile companiei sa cunoasca o evolutie de cel putin 30%, la peste 10 milioane de euro si un volum de peste 300.000 de unitati comercializate”, a declarat Liviu Stoleru (foto), directorul general Cemacon pentru wall-street.ro.

Compania din Zalau a prezentat in cadrul unui eveniment planurile pentru anul in curs, dar si portofoliul nou de produse care va purta numele de «caramizi inteligente».

“Intram intr-o noua etapa, una cu multe provocari, dar care ne va ajuta atat pe noi, cat si pe partenerii nostri. In ciuda unui climat dominat de o stagnare a pietei la nivelul celei de anul trecut, pentru 2013 ne-am propus sa ne extindem aria de acoperire la 27 de judete, de circa doua ori mai multe decat avem in prezent. Totodata vom deschide si cinci centre de distributie proprii, in Timisoara, Bacau, Suceava, Iasi, Brasov”, a precizat Stoleru.

Ca parte a strategiei de crestere a Cemacon pe piata locala se mai afla si investitii directionate catre optimizarea operationala, dar si bugete directionate in zona de marketing si rebranding, cat si consolidarea structurii de actionariat.

Piata nu isi revine. Poate abia din 2014

Stoleru este pesimist in ceea ce priveste revenirea consumului in piata de zidarie pentru anul 2013 si spune ca semnale vor veni abia din 2014.

“Principala problema este cea legata de consumul redus, strans legat de accesul dificil la finantare atat pentru persoanele fizice, cat si pentru cele juridice. De aici, capacitatea de productie excedentara, la nivelul tuturor producatorilor.

Una din grijile principale ale oricarui producator este legata de stabilitatea financiara a clientilor (distribuitori, constructori sau dezvoltatori imobiliari).

Din pacate nu exista premise de revenire, cel putin nu pentru 2013. Estimarile de evolutie a pietei indica o usoara crestere abia din 2014”, explica Liviu Stoleru.

El apreciaza ca accesul la finantare si recapatarea increderii oamenilor pentru a se implica in proiecte de dezvoltare pe termen lung sunt solutiile care ar putea determina o revenire a constructiilor, dar sustine ca acest lucru poate fi realizat doar pe fondul unui echilibru si a unei stabilitati economice, dar si politice.

Legislatia trebuie schimbata!

Legislatia din prezent care pune statul roman in avantaj, prin incasarea unor taxe si impozite uriase de la producatori ar trebui schimbata, sustine Stoleru.

“As schimba legislatia, care pune in avantaj exclusiv statul roman la incasarea impozitelor si taxelor de la contribuabili, dar cand vine vorba sa-si plateasca datoriile catre acestia, comportamentul “statului” determina de multe ori falimentul celor de la care isi obtine veniturile”, a declarat reprezentantul Cemacon.

Citeste si:

Intr-un alt interviu acordat wall-street.ro, Corneliu Fecioru, seful Wienerberger, concurent pe piata de profil cu Cemacon sublinia ca toti investitorii straini isi doresc in primul rand stabilitate legistlativa.

“Investitorii isi doresc predictibilitate a mediului legislativ si fiscal, in masura in care numarul de taxe se schimba de la an la an. O companie precum Wienerberger investeste pe termen foarte lung. Noi facem produse pentru piata locala si am venit cu un angajament pe termen foarte lung. Ne dorim sa avem reglementari fiscale previzibile si stabile”, a declarat Fecioru la inceputul acestei luni.

O noua fabrica? “Zona Moldovei este interesanta, dar numai cand piata isi va reveni”

Reprezentantul Cemacon nu a renuntat la ideea de a deschide o noua fabrica de caramizi in Romania, tintind regiunea Moldovei pentru anii urmatori.

“Deocamdata ne concentram pe eficientizarea si optimizarea capacitatii de productie existente.Cu toate acestea, piata din Moldova poate reprezenta o varianta de luat in considerare, deoarece are un potential semnificativ de consum, iar pe acea piata exista in prezent doar un singur producator de caramida”, a completat Stoleru.

Cemacon a reusit anul trecut o evolutie a business-ului cu 26 de procente, la afaceri de peste 34 de milioane de lei (7,7 milioane de euro).

Cu doua facilitati de productie in zona Transilvaniei, din care activa este numai fabrica de la Recea (15km de Zalau), Cemacon tinteste castigarea primei pozitii in regiunea Transilvaniei unde se lupta cu austriecii de la Wienerberger, unul din principalii concurenti pe piata de blocuri ceramice.

“Vrem sa devenim cel mai mare producator de caramizi din zona Transilvaniei si suntem convinsi ca vom reusi aceasta performanta. Noua strategie va contribui din plin la aceasta evolutie”, este de parere Stoleru.

Fabrica de la Recea, unde isi desfasoara in prezent Cemacon activitatea a fost inaugurata in 2010 in urma unei investitii totale ce s-a ridicat la 28 de milioane de euro, avand in prezent o capacitate de productie de 1.000 tone/zi si aproximativ 400.000 m3/an, potrivit datelor companiei. La momentul de fata, fabrica functioneaza la o capacitate de 70%. Suprafata fabricii se ridica la 15.000 mp.

Principalii concurenti ai Cemacon pe piata locala de blocuri ceramice sunt Wienerberger si Ceramica Iasi.