De cateva luni, romanii sunt loviti de febra cumparaturilor in rate. Toata lumea, de la sarac la bogat, cumpara electronice si electrocasnice in rate. Desi in final se plateste mai mult pentru un produs, chiar dublu, faptul ca poti sa cumperi mai multe lucruri o data si sa platesti lunar o suma rezonabila este la indemana tuturor. Ieri, la pranz, desi era zi de lucru, in magazinele electrocasnice din complexul Unirea era forfota mare. Zeci de persoane completau formulare in vederea cumpararii mai multor produse, bineinteles in rate. "Peste 70% din clientii magazinelor de electrocasnice cumpara bunuri in rate", sustin, la unison, reprezentantii Altex si Flanco.

Astfel, in februarie, considerata luna "moarta", vanzarile in magazinele celor doua companii au inregistrat cresteri substantiale. "Vanzarile Altex din februarie 2005 au fost cu peste 25% mai mari decat in luna ianuarie", precizeaza reprezentantii Altex, remarcand faptul ca, din luna octombrie a anului trecut, peste 150.000 de romani au cumparat electrocasnice de la Altex prin credit doar cu buletinul. "Se mentine tendinta majoritara a consumatorului roman de achizitie de bunuri in rate, aceasta fiind in jur de 70% din totalul clientilor nostri", afirma Adrian Barbu, director Vanzari Flanco.

Compania a avut vanzari, in luna februarie, in medie, cu 20% mai mari decat cele din ianuarie. O explicatie a febrei pentru cumparaturi a romanilor in primele luni ale anului este reducerea impozitului pe venit, care aduce ceva mai multi bani in buzunarele romanilor. Din acest motiv, marile retele de electrocasnice au venit cu noi facilitati la sistemul de rate. Astfel, Altex a dublat limita de creditare la 40 milioane de lei, iar Flanco si Domo la 50 milioane de lei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri