Retailerul britanic Debenhams a inregistrat o pierdere contabila de 3,8 milioane de lire sterline (4,4 milioane euro) in urma inchiderii celor 6 magazine care functionau in franciza din Romania, francizorul local "esuand" in contextul conditiilor "foarte dificile" de pe piata.
Retailerul de articole vestimentare Debenhams a inchis in primul semestru al anului fiscal 2012-2013, incheiat la 2 martie, un total de 12 magazine, din care cele 6 magazine in franciza din Romania, unde francizorul "a esuat intr-o piata foarte dificila", se arata in raportul financiar prezentat joi de compania britanica, citat de Mediafax.

Inchiderea magazinelor din Romania a determinat stergerea unei creante de 3,8 milioane lire, se spune in raport.

Astfel, profitul EBITDA inregistrat in afara Marii Britanii a scazut cu 1,4% fata de nivelul din perioada corespunzatoare a anului trecut, la 27,9 milioane lire, in urma eliminarii creantei de 3,8 milioane lire legata de inchiderea francizei din Romania.

Omul de afaceri Octavian Radu, care detinea in perioada de boom peste zece francize ale unor branduri internationale de moda, declara la inceputul lunii aprilie pentru ZF ca renunta la afacerile in domeniu si inchide magazinele Debenhams.

Radu acuza atunci scaderea puterii de cumparare in contextul crizei, dublarea suprafetei mall-urilor in perioada 2008-2012 si dezvoltarea agresiva pe piata romaneasca a unor branduri competitive precum Zara si H&M.

Ultimele magazine Debenhams din Romania au functionat in centrele comerciale Plaza Romania si Bucuresti Mall.

Veniturile retailerului britanic Debenhams au crescut usor in primul semestru fiscal, de la 1,23 miliarde lire sterline la 1,28 miliarde lire (1,5 miliarde euro), in timp ce profitul net a stagnat la 95 milioane lire (111 milioane euro).


Sursa foto: debenhams.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri