Amplificarea rolului mediului online in dezvoltarea companiilor isi pune o amprenta tot mai clara si asupra modului in care acestea aleg sa-si incentiveze si sa-si recompenseze partenerii de business, clientii si consumatorii finali. In era internetului, atingerea targeturilor de vanzari si antrenarea consumatorilor in campanii de marketing se pot afla la numai un click distanta si pot deveni mai simple decat un joc online.
Cu platforma online IncentiWise, Sodexo Solutii pentru Motivare duce incentivarea partenerilor de business la un nou nivel si pune la dispozitia companiilor care vor sa-si creasca vanzarile o solutie inovatoare de incentivare a partenerilor de business (dealeri, distribuitori, reselleri), dar si a consumatorilor.

Sa vorbim despre incentivare!

Chiar daca termenul „incentivare” mai are nevoie de timp pentru a fi pe deplin asimilat si in limbajul tuturor companiilor, consecintele implementarii unui astfel de concept, si care se traduc in rezultatele comerciale si financiare ale unei companii, vorbesc deja de la sine inclusiv in Romania. Un program de incentivare este, de fapt, un program destinat sa incurajeze partenerii de business sau clientii sa atinga obiective sau targeturi predefinite, ori sa ia parte la campanii de marketing, iar principiul pe care se bazeaza un astfel de program este ca recompensarea se face proportional cu efortul depus si rezultatele obtinute
In primul rand, lasam cifrele sa vorbeasca despre eficienta incentivarii non-cash. Veniturile companiilor care au recurs la programe de incentivare non-cash (tichete si solutii online) au crescut cu aproape 10% pe parcursul unui an, in timp ce companiile care au pus accent exclusiv pe recompensele financiare au inregistrat un avans de numai 3%, demonstreaza o cercetare Sodexo White Paper: Non-Cash Incentive&Recognition realizata recent la nivel global pe un esantion de 300 de companii. Aceeasi statistica arata ca veniturile medii generate de fiecare om de vanzari au crescut cu 2,1%, fata de scaderea de 0,7% a aceluiasi indicator in companiile care au recurs la motivarea in bani. Inca un argument: gradul de atingere a targetului a inregistrat un avans de 1,6% in companiile din prima categorie, in vreme ce in a doua categorie indicatorul a reflectat o scadere de 2,2%.

Puncte pentru un cadou cu adevarat memorabil

Implementarea solutiilor de incentivare online este un proces complex, dar usor de implementat ca urmare a expertizei internationale de care Sodexo dispune. Practic, in prima etapa a implementarii platformei IncentiWise, consultantul Sodexo este si managerul de program si ajuta fiecare companie sa-si defineasca de la tipurile de actiuni necesare si grupul de participanti pana la alocarea de sarcini acestora si realizarea unui model de calcul pentru ROI (Return on Investment). Dupa adaptarea programului la nevoile companiei are loc implementarea platformei IncentiWise care dispune de o interfata personalizata. La fel ca intr-un joc online, performantele celor inscrisi in sistemul de incentivare online sunt vizibile in timp real pe platforma, si se transforma in puncte care se acumuleaza pe durata campaniei.
Consultand catalogul online, participantii isi aleg premiile dorite si toate actiunile lor profesionale se vor concentra asupra targeturilor care sunt echivalente cu acumularea unui anumit numar de puncte in sistemul online si, in final, cu posibilitatea de a fi recompensati cu ceea ce si-au ales.
Catalogul online de premii este personalizat si construit in functie de bugetul programului si de profilul participantilor. Sunt persoane care isi doresc gadgeturi si ceasuri, bijuterii si accesorii vestimentare, sau chiar excursii ori experiente de neuitat, precum o calatorie cu balonul. La cerere, orice cadou poate fi inclus in catalogul online. Rata de materializare a recompensarii financiare in astfel de obiecte aspirationale sau de experiente unice este, insa, mult mai mica decat in cazul incentivarii non-cash. Motivul este simplu: banii castigati ca recompensa pentru atingerea targeturilor pot fi usor cheltuiti pentru nevoile zilnice ale familiei, pe cand recompensele non-cash pot fi folosite exclusiv pentru obtinerea unui obiect dorit, si care dobandeste, in acest mod, o semnificatie afectiva ridicata.
Astfel, pe langa faptul ca platforma IncentiWise pozitioneaza mecanismul de incentivare in mediul online, companiile muta competitia partenerilor bazata strict pe recompensele banesti intr-o zona a cadourilor si a recompenselor memorabile.

Ce alte beneficii au companiile?

Incarcarea cu o semnificatie aparte a obiectului primit este urmata, firesc, si de o pozitionare diferita a companiei in contextul discutiilor informale in care vor fi antrenati partenerii companiei dumneavoastra. Oamenii promoveaza natural, instinctiv, experientele placute. Participantii vor fi mandri ca au castigat asemenea premii si le vor povesti si prietenilor lor. In acest fel compania este promovata intr-un cerc extins.
Apoi, un avantaj deloc de neglijat pentru companii este faptul ca programul le permite optimizarea bugetelor pentru astfel de campanii, intrucat si valoarea perceputa poate fi optimizata.
Si, poate printre cele mai importante aspecte atat pentru companii, cat si pentru participanti – in orice moment sunt posibile analiza automata a rezultatelor si identificarea gradului de atingere a obiectivelor propuse pentru fiecare dintre participantii la campania de incentivare.
Cu siguranta, cursa pentru cresterea vanzarilor nu a fost niciodata mai simpla si mai la indemana!

Pe site-ul www.sodexo.ro, la secțiunea Programe de Incentivare, gasiti toate detaliile referitoare la platform online IncentiWise.