Sase antreprenori cu experienta in medicina, agricultura si silvicultura au investit anul trecut 20.000 de euro intr-o microferma de curcani si pui. S-au inspirat din modelul microfermelor din Franta, Anglia sau Spania si se gandesc serios la export in urmatorii 2-3 ani.
Ideea unei microferme a pornit de la premisa ca pot obtine calitate gestionand efective mai mici de modelul microfermelor din Franta, Anglia sau Spania “unde micii producatori au afaceri de familie bazate pe traditie, produse de calitate, din care se poate trai decent”, spune Voichita Bejan, unul dintre investitori.

Au investit initial 20.000 de euro, bani proveniti exclusiv din fonduri proprii, insa pe viitor cei sase investitori au in vedere si accesarea de fonduri europene.

Microferma este situata in comuna Nucet, judetul Dambovita, si ocupa o suprafata de circa 4.000 mp in care sunt integrate casa, adaposturile de crestere pentru vara si iarna, spatii de depozitare, o pasune si o livada. In plus, firma detine si 70 de hectare de teren in judetele Calarasi si Dambovita unde cultiva porumb, grau, orz, sorg, floarea soarelui si lucerna.

“Scopul business-ului este ca in 2-3 ani sa reusim sa avem o piata suficient de mare astfel incat sa transformam integral productia de cereale in carne (prin cresterea efectivelor de pasari anual), fara a mai fi astfel nevoiti sa vindem cerealele la un pret minim la momentul recoltarii. Totodata ne gandim foarte serios si la exportul de carne”, declara Bejan.

Pasarile sunt achizitionate de la cateva firme care aduc pui de o zi din Ungaria si Italia. Pentru acest an, proprietarii estimeaza ca vor produce si vor vinde circa 300 de pasari (curcani si pui de carne). Vanzarea se face numai direct, cu comanda in prealabil, majoritatea clientilor fiind din Bucuresti, explica Voichita Bejan.

Preturile variaza: 10 dolari/kg carcasa de curcan, respectiv 8 dolari/kg carcasa de pui. Greutatea curcanilor este cuprinsa intre 7 si 18 kg, iar la pui intre 2 si 3 kg.

Cei sase antreprenori au lansat anul trecut si o platforma de informare, prin care isi doresc sa informeze consumatorii cu privire la importanta unei alimentatii corecte.

La inceput investitorii s-au confruntat cu lipsa de incredere a oamenilor in ceea ce priveste calitatea carnii si corectitudinea producatorului.

“In prima faza consumatorii nu inteleg ca o carne de calitate implica costuri de productie mai mari, ceea ce se reflecta si in pretul final al produsului. Astfel o carne naturala o sa coste tot timpul si oriunde in lume mai mult decat <<carnea de la raft>> (importata sau obtinuta in timp record prin orice mijloace)”, afirma Voichita Bejan.

Aceasta spune ca, in acest moment, nu exista in Romania un producator mic pe zona agricultura-zootehnie care “sa se simta sprijinit cu adevarat de stat”. “In primul rand este nevoie de o legislatie stabila pe cel putin 10 ani. Sa stii ca macar contextul legislativ de la startul proiectului este acelasi, ca sa te poti preocupa de dezvoltarea afacerii in sine”, argumenteaza Bejan.

Principala ingrijorare pentru acest an si perioada urmatoare consta in faptul ca tot mai mult din suprafata arabila a tarii va fi vanduta catre cetateni straini. “Astfel va aparea o concurenta neloaiala intre producatorii mici si corporatiile straine. Se pare ca suntem pe primul loc in Europa si pe locul 10 in lume intre tarile care si-au instrainat suprafata arabila”, adauga Voichita Bejan.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri