„Pe piata locala de profil cea mai accentuata tendinta de crestere se observa in cazul clientilor rezidentiali. Astfel, un avans anual de 10% in urmatorii 5 ani este natural, tinand cont de faptul ca numarul locuintelor ce au amenajari de accese auto si pietonale moderne este foarte mic”, a declarat Sebastian Bobu, director executiv al Symmetrica.

Acesta a subliniat ca vanzarile catre proiectele rezidentiale realizate de dezvoltatori, cat si catre cele individuale, reprezinta 10% din piata de profil.

„In ultimii 10 ani, 80% dintre romanii care si-au amenajat curtea au optat pentru folosirea pavelelor, adaptandu-se astfel la tendintele vestice in acest sens, unde acestea sunt folosite de peste 50 de ani”, a mai spus Sebastian Bobu.

Decizia de achizitie este luata pe criteriu estetic, forma si culoarea fiind cele mai importante aspecte. Astfel, nuantele simple de rosu sau maro reprezinta circa 70% din vanzarile de pavele catre clientii rezidentiali, in timp ce amestecurile de mai multe culori insumeaza un procent de 30%. In ceea ce priveste formele, cele cu laturi drepte, dreptunghiulare sunt alese cel mai des.

Cele mai comercializate tipuri de pavele

Cand vine vorba de cele mai vandute tipuri de pavelele de pe piata locala, cele pentru trafic carosabil usor se afla pe primul loc.

„In acest moment, 70% din cererea de pavele inregistrata in Romania este acoperita de proiectele mari de infrastructura. Astfel, in cadrul acestora este necesara folosirea de produse carosabile usor, cu o grosime de 5-6 cm”, a afirmat Sebastian Bobu.

In cazul proiectelor rezidentiale sunt folosite pavaje cu o grosime de 4 cm, recomandate doar pentru trafic pietonal, acestea insumand astfel 10% din piata de profil.

Citeste si:

Restul, de 20% din piata, revine proiectelor comerciale si industriale unde, in functie de nevoi, este folosit unul dintre tipurile de pavele amintite, sau chiar cele de 8 cm si 10 cm grosime, recomandate pentru trafic intens.

Crestere usoara a pietei in 2013

In ceea ce priveste evolutia pietei locale de pavele si borduri, Sebastian Bobu estimeaza in acest an o usoara crestere a volumului de produse livrate, pana la 12,5 - 13 milioane de metri, fata de 12 milioane de metri in 2012.

„Daca valoarea fondurilor comunitare atrase in acest an va fi in crestere, ar fi posibil un avans mai accentuat al cererii”, este de parere reprezentantul Symmetrica.

Acesta a mai adaugat ca, din cauza majorarii costurilor la ciment si energie, anul in curs ar putea aduce si o crestere cu aproximativ 10% a pretului mediu pe metru pentru pavele si borduri.

Infiintata in 1994, Symmetrica este unul dintre cei mai importanti producatori autohtoni de pavele, borduri si rigole vibropresate pietonale si carosabile.

Prima fabrica Symmetrica a fost inaugurata in 1999 la Veresti, judetul Suceava, urmata apoi de unitatile de productie de la Podu Iloaiei, judetul Iasi (2010), si Bolintin Vale, in apropiere de Bucuresti (2011). In 2012, compania a deschis doua noi unitati de productie, la Prejmer, judetul Brasov si la Sintereag, judetul Bistrita.

Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele si borduri se numara Arena Nationala, parcul balnear din statiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcari cu pavele ecologice in Bucuresti. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de strazi, trotuare si parcuri ecologice din intreaga tara.