"Nu este inca, sper sa nu fie pana la capat un esec. Aseara s-a anulat o procedura, s-a pornit alta. Anularea de aseara nu a fost din cauza ministerului, ci din cauza faptului ca cele trei companii, fiecare dintre ele avea lipsa un document si atunci aveam varianta s-o anulam de tot si s-o lasam balta sau sa reluam procedura in asa fel incat sa dam timpul necesar, cred ca maxim o saptamana, in care practic sa se completeze ofertele depuse. Toate cele trei companii sunt companii serioase, sunt companii puternice, nu sunt companii fantoma, insa probabil si din cauza termenelor foarte scurte pe care le-am pus - avem acest dateline al board-ului FMI - probabil ca n-au reusit sa aduca la timp absolut toate documentele", a spus Ponta, potrivit Mediafax.

Niciunul dintre cei trei investitori care au depus documentatia de participare nu s-a precalificat pentru etapa urmatoare in cadrul procesului de privatizare a companiei CFR Marfa, in urma verificarii si analizarii documentelor, procesul urmand sa fie reluat.

Documentatia de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfa a fost depusa de compania americana OmniTRAX, Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.

Citeste si:

Miercuri, premierul a declarat ca procedura de privatizare a CFR Marfa va fi reluata de saptamana viitoare, dupa ce va fi modificat caietul de sarcini pentru a impune conditii de participare mai putin restrictive, precizand ca vina nu apartine Ministerului Transporturilor.

Privatizarea CFR Marfa se realizeaza printr-o procedura de vanzare de actiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constand in negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, urmata de licitatie cu oferta in plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al companiei.

Licitatia pentru pachetul de 51% din actiunile CFR Marfa porneste de la 180 milioane de euro.