“Am pornit la drum din dorinta de a schimba perceptia iubitorului roman de animale de companie despre ceea ce inseamna un pet shop in adevaratul sens al cuvantului, urmand un model occidental in care animalul de casa face parte din familie si reprezinta stilul de viata al proprietarului”, spune Adriana Aruxandei, manager dezvoltare retea Animax.

La vremea respectiva, pet-shop-ul insemna un magazin mic, de 20-40 mp, cu miros specific, care functiona cu doi angajati si care vindea hrana pentru animale bulk (vrac) si era situat la parterul unui bloc sau la coltul strazii. “Erau ca acele buticuri in care cobori sa-ti iei paine si lapte cand ai ajuns tarziu acasa”, explica Aruxandei.

Primul magazin Animax intra pe piata romaneasca printr-un concept nou, cu suprafete de 100 mp, unde clientul se putea opri sa-si achizitioneze tot ce-i trebuie pentru animalul sau de companie.

“In ultima perioada se remarca o schimbare la nivel de perceptie a ceea ce inseamna animalul de companie pentru familie. Acesta este pozitionat ca un membru al familiei, iar nevoile lui de baza sunt tratate cu mult mai multa seriozitate si responsabilitate. Pe masura ce proprietarii au constientizat beneficiile unei alimentatii de calitate pentru sanatatea animalului lor de companie, au inceput sa se informeze cu privire la produsele de pe raft, sa citeasca instructiunile si sa achizitioneze produsele in primul rand in functie de nevoile animalului, apoi dupa buget”, declara Adriana Aruxandei.

Romania este o piata in care cainii raman in topul preferintelor atunci cand discutam despre animalele de companie, potrivit reprezentantului Animax. Astfel, cele mai vandute produse din reteaua Animax raman hrana pentru caini si accesoriile dedicate acestora. 6,4% dintre cumparatori achizitioneaza hrana pentru caini in Romania, comparativ cu 80% in tarile occidentale.

In plus, clientul roman prefera hrana vrac ajunge la 80% din totalul de hrana pentru animale comercializata. “. Clientul roman nu mai e dispus sa aloce o suma mai mare, pentru un ambalaj mai mare, ci prefera sa cumpere din vrac, o cantitate mai mica”, afirma Aruxandei.

Citeste si:

In ceea ce priveste ponderea in afacerile Animax, hrana pentru animale reprezinta 60% din totalul vanzarilor, in timp ce accesoriile, aflate pe un trend descrescator, reprezinta in prezent intre 20% si 25% din vanzari. In medie, valoarea cosului de cumparaturi se situeaza intre 5 si 100 de euro.

Pentru acest an, compania are in plan investitii de peste 1 milion de euro pentru deschiderea a 10-12 magazine in Bucuresti si in tara, printre care si o locatie de 700 mp. Mai mult, Animax va lansa anul acesta si o platforma de vanzari online.

In prezent Animax are o retea de 33 de magazine in 13 orase din Romania.

Cele noua magazine inaugurate anul trecut au adus un avans de 9% a afacerilor, pana la 11 mil. euro. Pentru acest an compania vizeaza o majorare a cifrei de afaceri de pana la 20% fata de 2012.

In 2008 piata de hrana pentru animale era estimata la 278,7 mil. lei, cu un volum de 38.000 de tone, potrivit datelor MEMRB. Fata de acea perioada, industria de profil ar fi inregistrat o crestere de maxim 10%, potrivit estimarilor Animax.