Afacerile producatorului de materiale pentru constructii Duraziv ar putea creste cu 10% in acest an, la o valoare de circa 20 de milioane de euro daca vremea va fi favorabila desfasurarii proiectelor aflate in derulare si daca factorul politic nu va influenta intr-o anumita masura piata de profil.
Daniel Guzu, proprietarul companiilor Duraziv si Natura SRL, companie specializata in productia de sucuri naturale si gemuri din fructe, se asteapta ca pe segmentul constructiilor piata sa isi revina in acest an, in special in cea de-a doua parte a sa, ca urmare a cresterii numarului de constructii noi dar si al continuarii procesului de termoreabilitare al locuintelor.

“Estimez o crestere de 10% a business-ului, dar este greu sa facem pronosticuri deoarece constructiile sunt o industrie extrem de dependenta de factorul politic sau al vremii. Spre exemplu, cand au scazut salariile bugetarilor au fost extrem de afectate si vanzarile de materiale pentru constructii, de aceea este foarte dificil sa facem o estimare. Pe un trend pozitiv, insa, ne putem astepta sa atingem si sa depasim venituri de 20 de milioane de euro in acest an”, a subliniat Guzu intr-o discutie cu wall-street.ro.

Antreprenorul roman a precizat totodata ca trendul in constructii este unul crescator, iar in aceasta perioada au inceput sa apara proiecte noi.

“Pe toate segmentele de activitate, Duraziv a cunoscut numai in luna aprilie a anului, o evolutie de 17% fata de aceeasi luna din 2012”, a precizat omul de afaceri vrancean.

Guzu si-a propus ca in acest an sa investeasca cel mult un milion de euro in dezvoltarea brandului Duraziv, circa jumatate din suma fiind directionata catre cheltuielile de marketing.

Conform datelor oferite de antreprenorul roman, vopselele si mortalele uscate au inregistrat cele mai mari evolutii in portofoliul Duraziv, in timp ce profilele metalice au cunoscut o stagnare.

“Am vrut sa investesc si in polistiren”


Daniel Guzu spune ca la un moment dat a luat in calcul deschiderea unei fabrici de polistiren, dar a abandonat proiectul intrucat nu simtea ca poate aduce o plus-valoare industriei .

“Cand au inceput termoizolarile pentru prima data in Romania, in urma cu circa 10 ani, un metru cub de polistiren cantarea in jur de 16 kg, iar acum a ajuns la 9 kg. S-a facut mult rabat la calitatea produsului, reducand rezistenta mecanica a acestuia”.

Antreprenorul roman a mai precizat ca si-a dorit pana acum sa investeasca doar in ceea ce i-a placut cu adevarat, iar cu astfel de idei de afaceri nu a facut altceva decat sa analizeze posibilitatile.

“La momentul respectiv nu mi-am dorit altceva decat sa creez un sistem complet de termoizolare, dar cand am vazut ca nu am ce sa aduc in plus in piata am renuntat. Polistirenul este solutia cea mai convenabila financiar, la care, daca sunt respectate cerintele de calitate si montare isi poate face bine treaba. Izolatia cu termosistem este o solutie ieftina dar nu este nici cea mai trainica. Eu o vad ca pe un compromis. Totusi, izolatia cu polistiren ofera in acest moment cel mai bun raport calitate/pret”, a spus Guzu.

Piata isi poate reveni, dar numai pe hartie

Omul de afaceri Daniel Guzu ramane optimist si spune ca 2013 ar putea aduce schimbari la nivelul pietei dar este foarte important ca fiecare dintre jucatorii care si-au propus sa mearga mai departe in industrie trebuie sa se adapteze la noile conditii ale pietei.

“Piata de constructii isi poate reveni in 2013 daca vor continua lucrarile de termoreabilitare, dar pe teren, nu pe hartie cum s-a intamplat anul trecut, precum si daca vor demara proiecte noi. In 2012 piata a fost puternic sustinuta de lucrarile de renovare. Acestea au avut o pondere covarsitoare in vanzari. Dar pentru a comercializa volume importante de produse e nevoie de proiecte noi. In 2012, piata rezidentiala a dat usoare semne de dezmortire. Fata de alti ani au fost mai multe proiecte demarate, cel putin la nivelul Capitalei. Speram sa fie vorba de un trend”, a declarat pentru wall-street.ro – Daniel Guzu.

Chiar si in aceste conditii, omul de afaceri sustine ca este foarte greu de previzionat cum vor evolua anumite segmente din piata de constructii in 2013.

“Sunt foarte multi factori care pot influenta decisiv activitatea de pe acest segment, inclusiv unii de ordin politic, pe care noi, companiile din piata, nu ii putem influenta in niciun fel, dar care pot avea un efect major in domeniu. Un alt factor de care depinde activitatea din constructii tine de conditiile meteorologice. In 2012 piata a fost profund influentata de iarna dura si indelungata. Practic, constructiile au pierdut propriu-zis aproape doua luni de activitate ca urmare a vremii neprielnice. Aceasta lipsa de activitate a trebuit sa fie suplinita in lunile de vara. Nu stim cum va fi iarna aceasta, nici cat de lunga va fi toamna, ori aceste doua elemente pot aduce multe plusuri sau minusuri in piata”, a precizat Guzu.

“Nu vand Duraziv!”


Intrebat de wall-street.ro daca intentioneaza ca in viitorul apropiat sa vanda compania Duraziv, Daniel Guzu a precizat ca nu isi doreste acest lucru, fiind un business creat doar de catre el, in care nu exista parteneri asociati.

“Cand am vandut Guzuchim catre Oresa Ventures am fost fortat oarecum de o conjunctura in care asociatii si-au dorit acest lucru. Asta nu se va intampla cu Duraziv, cel putin nu in urmatoarea perioada de timp”, a dat asigurari antreprenorul roman.

Duraziv detine trei unitati de productie in Romania, de mortare uscate, vopsele si tencuieli pe baza de apa, respectiv de de profile metalice, situate langa Bucuresti, in Popesti Leordeni.

Compania este activa pe piata de materiale de constructii din 2003, fiind infiintata sub denumirea initiala de Bau Profil de catre antreprenorii Daniel si Irina Guzu.

Principalii concurenti ai Duraziv pe piata locala sunt AdePlast, Henkel (Ceresit) sau Baumit.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri