"Sunt trei companii care au cumparat caietul de sarcini. (...) In general, ofertele se depun in ultima zi si, in general, in ultimele ore", a spus Fenechiu, raspunzand unei intrebari, fara sa nominalizeze firmele, scrie Mediafax.

Ministrul a afirmat ca, dupa relansarea procedurii de privatizare a companiei, ministerul a relaxat conditiile, pentru ca niciunul din cei trei investitori prezenti in faza initiala nu indeplinea conditiile.
"Exista o relaxare a unor conditii care nu are implicatii asupra valorii cu care se va achizitiona compania si nici asupra sigurantei noastre privind seriozitatea firmelor care vor participa la aceasta licitatie", a spus ministrul.

Termenul pentru depunerea documentelor de participare expira joi.

Ministrul a fost solicitat sa vorbeasca despre cat de grava este situatia companiei, in conditiile in care CFR Marfa ar fi incercat in ultimele zile sa vanda 2.000 de vagoane la fier vechi pentru a plati furnizorii si motorina.

"Situatia companiei nu e cea mai roz, avand in vedere datoriile pe care le are astazi. Nu este chiar atat de grava situatia incat sa considerati ca totul sta in vanzarea acestor vagoane. Vagoanele care sunt scoase din uz trebuie vandute. E o procedura care s-a practicat de-a lungul timpului in Romania, atat la CFR Marfa, cat si la CFR Calatori, si care se practica in toata lumea. Iar in ceea ce priveste chinurile, nu as spune ca sunt asa de mari, mai ales ca jumatate din produsele scoase la vanzare inteleg ca s-au vandut", a spus ministrul.

El a adaugat ca fondurile obtinute vor fi utilizate pentru plata unor datorii ale companiei.
Potrivit lui Fenechiu, datoriile CFR Marfa catre furnizori sunt de circa 400 milioane lei, dar cand vorbim de vanzarea unor vagoane suma nu poate depasi "cateva milioane".

Potrivit oficialului, daca toate vagoanele CFR Marfa ar fi vandute suma maxima care s-ar putea obtine ar fi de o suta de milioane euro.

Citeste si:

Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfa si a relaxat unele conditii impuse ofertantilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, insa nu a modificat pretul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a castigatorului.

Niciunul dintre cei trei investitori care au depus anterior documentatia de participare nu s-a precalificat pentru etapa urmatoare in cadrul procesului de privatizare a companiei CFR Marfa, in urma verificarii si analizarii documentelor.

Documentatia de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfa a fost depusa de compania americana OmniTRAX, Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.

In sedinta de Guvern de marti, premierul Victor Ponta s-a declarat "moderat optimist" cu privire la reluarea procedurii de privatizare a CFR Marfa, in timp ce ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, considera ca termenul final al privatizarii, de 20 iunie, va fi respectat.

"Sunt moderat optimist pentru poimaine", a spus Ponta ministrilor, la inceputul sedintei de guvern, referindu-se la data reluarii procedurii de privatizare la CFR Marfa.

Ministrul Transporturilor a dat asigurari ca se va lucra pana noaptea daca va fi nevoie.

"Joi, vom parcurge trei termene: depunerea ofertelor, analiza preliminara si stabilirea listei scurte. Comisia va lucra pana la ora 24, daca este nevoie, ca sa finalizam luni procedura. Noi dorim si speram din toata inima sa reusim ca termenul final, cel de 20 iunie, sa fie in continuare respectat chiar daca au fost toate aceste intarzieri nedatorate noua", a precizat Fenechiu.