“Anul 2012 a fost cel in care ne-am rebranduit, ne-am schimbat strategia ca business si ne-am schimbat si o parte din echipa. Anul trecut am obtinut o cifra de afaceri de 42,8 milioane de euro si un profit de 800.000 de euro”, a declarat pentru wall-street.ro Cristina Savuica.

Cifra de afaceri a companiei este compusa in cea mai mare parte din munca temporara, urmata de brokeraj, Lugera fiind dealerul de carduri al City Bank, si de recrutarea permanenta.

In ultima perioada, incepand de la finalul anului trecut, Lugera a intrat pe linii noi de business si a deschis o agentie de turism “Lugera Travel” si o cafenea. De asemenea, compania se concentreaza pe activitatea de outsourcing.

Savuica a spus ca agentia de turism a fost deschisa cu scopul de a oferi clientilor companii cat mai multe servicii. In prezent, de activitatea agentiei de travel pot beneficia si persoane cu care compania nu deruleaza alte activitati.

"Am avut si clienti din companii care au ales destinatii scumpe, dar si muncitori care au ales in special Bulgaria, Grecia si Turcia. Oricine poate sa apeleze la serviciile noastre, insa noi am infiintat-o in acest scop, ca sa ne diferentiem de competitie", a explicat Savuica.

In ceea de priveste cafeneaua "de job-uri", Cristina Savuica spune ca reuseste sa atraga mai multi candidati la o pozitie deschisa prin invitatia la o cafea.

"Ii este mai usor unui candidat sa vina la un interviu atunci cand este invitat la o cafea. Am vazut ca daca dai anunturi «come for a coffee, stay for a job» vin mult mai multi oameni", a adaugat Savuica.

Investitia in cafenea s-a ridicat la 100.000 de euro.

2013, inceput greoi. Unde se mai angajeaza

"In primele trei luni din acest an a fost dificil, spre deosebire de anii trecuti, cand licitatiile aveau loc in prima parte a anului. Acum licitatiile au inceput din luna aprilie. Iar in prezent avem un boom, nu facem fata proiectelor. A inceput sa se miste piata, ceea ce este un lucru bun”, a spus Cristina Savuica.

Citeste si:

Potrivit acesteia, cel mai mult in aceasta perioada se fac angajari in centrele de servicii ale unor companii multinationale, care si-au externalizat unele activitati din Europa de Vest catre Romania, datorita costurilor mai mici cu forta de munca.

"De exemplu, toata activitatea de contabilitate primara a unei banci importante va fi tinuta din Romania. La fel se intampla si cu activitatile de HR. Toate aceste activitati sunt facute de romani care vorbesc limbila tarilor respective. Astfel, daca anul trecut au fost foarte putini investitori, mai ales din cauza instabilitatii politice, anul acesta am inceput din nou sa primim cereri, odata cu deschiderea acestor centre", a explicat Savuica.

De asemenea, se cauta in continuare la nivel national specialisti in domeniul IT, precum si pentru productie si nu se mai cauta oameni in domeniul bancar.

Ce cauta companiile si nu gasesc

Cristina Savuica spune ca desi, de multe ori, pentru un post deschis primeste cateva sute de CV-uri, multe dintre acestea nu se potrivesc cu descrierea job-ului. In acest context, pentru multe pozitii identifica cu dificultate candidatii potriviti.

"Pozitiile specializate de IT sunt cele pentru care gasim cel mai greu angajati si de asemenea pentru pozitii la care se solicita limbi straine care nu sunt chiar asa de comune, cum sunt olandeza,ceha, slovaca", a afirmat Savuica.

Potrivit acesteia, salariul intr-un call center variaza de la 1.000 lei pentru cei care vorbesc engleza, la 2.000 lei pentru vorbitorii de ceha si ajung pana la 3.000 de lei pe luna in cazul cunoscatorilor de limba olandeza.

Nici managerii pe zona de calitate nu sunt usor de gasit, a mai spus Savuica.

Lugera este una dintre cele mai mari companii de recrutare din Romania, cu activitate pe piata locala din 2001. Compania are 168 angajati.