Antreprenorul roman, care in acest an va finaliza patru fabrici, in urma unui plan investitional de peste 22 de milioane de euro, a precizat ca nu isi mai doreste sa vanda compania in anii care urmeaza, ci isi propune sa faca din AdePlast un business de succes atat in tara cat si peste hotare, planul sau fiind acela de a ajunge pana in Germania si dincolo de centrul Europei cu brandul care a luat nastere in Oradea.

“Ascensiunea AdePlast a coincis cu momentul in care am inaugurat prima fabrica in Oradea, in urma unei investitii de 1,5 milioane de euro, asta desi nu am prins o perioada foarte prielnica intre 2008 si 2009. Chiar si asa, din 2010 am inaugurat o facilitate de productie in Ploiesti, pentru ca in acest an sa punem in functiune si o fabrica la Roman. AdePlast este o afacere care se bazeaza pe trei piloni care se completeaza si formeaza un sistem integrat. Prin faptul ca se gasesc toate fabricile in acelasi loc (polistiren, adezivi, vopsea), dar si ca reusim sa transportam polistirenul aproape gratuit – ne creeaza avantajul de a fi foarte profitabili”, a declarat Barbut pentru wall-street.ro.

Proprietarul AdePlast a precizat ca in acest moment datoriile companiei catre banci se ridica la 30 de milioane de euro, pentru acest an estimand o crestere a acestora la 33 de milioane de euro.

“In momentul in care vrei profit si afaceri mai mari ai nevoie de finantari mai mari. Vrem sa fim profitabili si in acest an, iar astfel vom putea acoperi datoriile catre institutiile financiare”, a spus Barbut.

Potrivit omului de afaceri, la nivelul anului 2011, AdePlast totaliza 67% din profitul celor mai importanti jucatori din piata producatorilor de materiale pentru constructii cu o cota de 27% din piata. Anul trecut, AdePlast a raporatat un profit net de 3,2 milioane de euro.

Planul antreprenorului roman: fabrici in Ucraina, extindere pana in Germania si afaceri de peste 100 de mil. de euro in trei ani

Barbut isi doreste ca in urmatorii trei ani sa atinga si sa depasteasca un business de 100 de milioane de euro, dar acest lucru nu va fi posibil decat daca va intra si pe pietele din regiune, dupa cum apreciaza el.

“Vom avea la inceputul lunii iunie o intalnire cu reprezentantul Meffert din Ucraina companie de la care AdePlast a preluat brandul de vopsele Dufa pe pietele din Romania si Bulgaria la finalul lunii martie, pentru construirea unei facilitati de productie si la nord de tara noastra. Viitoarea facilitate de productie va fi una identica cu cea de la Roman.Ea va veni practic in completarea actualei unitati de productie de vopsele, detinuta de grupul Meffert Ucraina. Investitia se va ridica la circa 16 milioane de euro si va fi reprezentata de o fabrica de adezivi si mortare uscate (circa 12 mil. euro), dar si in ridicarea unei fabrici de polistiren (circa 4 mil. euro) si va fi realizata in proportie de 50% de catre AdePlast”.

Ca plan al extinderii regionale, omul de afaceri si-a propus sa achizitioneze si o fabrica de langa Viena si sa-si largeasca activitatea si pe teritoriul Austriei, Ungariei, dar si Germania.

“Vrem sa cumparam o fabrica de langa Viena pentru a creste prezenta si in Centrul Europei. Doar prin astfel de miscari strategice ne putem dezvolta in acest moment”, a completat Barbut.

Pentru AdePlast, 2009 a fost un an de cotitura, antreprenorul roman fiind pe punctul de a renunta la companie din cauza unor dificultati economice pe care le-a intampinat.

Citeste si:

“Am reusit sa readuc AdePlast pe linia de plutire, dupa ce in 2009 compania s-a confruntat cu una dintre cele mai grele perioade ale existentei sale. Eram la inceputul crizei cu datorii si pierderi de 2 milioane de euro din cauza unei insolvente si investitii de peste 20 de milioane de euro. Auditorul a avut un comportament brutal. La momentul respectiv eram pe punctul sa renunt la companie, dar ceva mi-a spus sa nu o fac, ceea ce a fost o decizie buna”, a declarat Marcel Barbut in cadrul conferintei M&A Outlook - editia a V-a, organizata miercuri de wall-street.ro.

Marcel Barbut exclude in momentul de fata posibilitatea de a mai vinde compania, dupa ce a reusit sa invinga criza, luand serios in calcul si o listare la bursa.

“M-am «casatorit» cu AdePlast. Nu vreau sa vand, imi doresc sa listez compania pe bursa si sa duc compania cat mai sus. Din momentul in care am infiintat AdePlast am luat in calcul listarea, iar acest lucru se va intampla in curand”, a continuat Marcel Barbut.

AdePlast se asteapta ca in acest an sa inregistreze o crestere a rulajului cuprinsa intre 20-25%, la peste 50 de milioane de euro ca urmare a finalizarii tuturor facilitatilor de productie programate pentru a fi inaugurate in acest an.

Proprietarul AdePlast se astepta la o triplare a exporturilor, la circa 8 milioane de euro, in tari precum Republica Moldova, Ungaria, Ucraina, Bulgaria, Liban sau Iordania.

Compania AdePlast este specializata in productia de adezivi, mortare uscate, vopsea si polistiren expandat, avand fabrici la Ploiesti, Oradea si Roman.

Principalii concurenti ai AdePlast pe piata locala sunt Henkel (Ceresit), Baumit sau Duraziv (adezivi) si Arcon, Austrotherm sau Issospor (polistiren).