In aceasta perioada, este previzionata o crestere a bauturilor racoritoare carbonatate de 1,3%, comparativ cu un estimat de 4,1% pentru laptele cu arome.

La nivel global consumul de lapte cu arome va creste intre 2012 si 2015 si va fi mai mult decat dublul consumului de lapte simplu.

Laptele cu arome, al doilea cel mai consumat produs lactat lichid dupa laptele simplu, este estimat sa aiba o rata anuala compusa de crestere de 4,1% intre 2012 si 2015, crescand de la 17 miliarde de litri la 19,2 miliarde de litri.

Laptele simplu este estimat sa creasca cu 1,7% in aceeasi perioada de timp, de la 208,5 miliarde de litri in 2012 la 219,5 miliarde de litri in 2015. Totalul cererii de produse lactate lichide este preconizat sa creasca cu 2,4% din 280,3 miliarde de litri la 301,3 miliarde de litri in aceasta perioada, conform studiului Tetra Pak.

“Avand in vedere faptul ca laptele simplu devine din ce in ce mai mult un bun de larg consum, laptele cu arome ofera companiilor de lactate oportunitatea de a oferi un plus de valoare nu numai consumatorilor, dar si propriilor cifre de vanzari”, a declarat Dennis Jönsson, presedinte si director executiv al Tetra Pak Group.

Citeste si:

Sapte tari din topul 10 mondial al pietelor pentru laptele cu arome sunt tari in curs de dezvoltare, conform studiului Tetra Pak. China este cea mai mare din lume, urmata de Statele Unite ale Americii si India.

Cresterea cererii pentru laptele cu arome din perioada 2009-2012 a fost in principal condusa de patru tari in curs de dezvoltare: Brazilia, China, India si Indonezia.

In timp ce tarile in curs de dezvoltare ocupa 66% din consumul laptelui cu arome in 2012, acesta este preconizat sa creasca la 69% pana in 2015. China, Asia de Sud, Sud-Estul Asiei reprezinta mai mult de jumatate din consumul global de laptele cu arome. De fapt, doar sase tari din Asia (China, India, Indonezia, Malaezia, Filipine si Thailanda) consuma 47% din productia globala de lapte cu arome, conform studiului Tetra Pak.

In ceea ce priveste Romania, laptele cu arome are o pondere mica, reprezentand aproximativ 1% din piata laptelui simplu ambalat la nivelul anului 2012. Aceasta se datoreaza si consumului mic de lapte simplu per capita, care situeaza Romania pe ultimele locuri din Europa, cu o medie de 12 litri de persoana, de aproximativ 5 ori mai putin decat tari precum Croatia sau Slovenia, conform studiului Euromonitor.

Cutiile de carton au devenit principalul tip de ambalaj pentru laptele cu arome. Astfel, in 2012, 62% din laptele cu arome “de baut” a fost ambalat in cutii de carton, pornind de la 57% in 2009. Se asteapta ca ambalajele de carton sa reprezinte 64% in 2015, cu portii care sa atinga 81% din consumul laptelui cu arome “de baut”.