Dacia Plant a afisat anul trecut o cifra de afaceri de 24 mil. lei (5,4 mil. euro).

Fabrica de la Bod, judetul Brasov, produce lunar 80.000 de cutii de ceaiuri, 140.000 de flacoane de comprimate si peste 160.000 de tincturi si siropuri. Un procent de 3-4% din productie este destinat exporturilor in tari precum Ungaria, Spania, Republica Moldova sau Nigeria.

“Exporturile au o pondere mica in afacere din cauza legislatiei diferite, este un proces anevoios pentru suplimente alimentare. In plus, plantele sunt cunoscute in tara datorita denumirii in limba romana, care se schimba odata ce este tradusa in alte limbi”, spune Cosmina Oprea (foto).

Produsele Dacia Plant sunt distribuite in prezent in 4.000 de magazine naturiste si lanturile de farmacii Catena, Dona, Belladona si Gedeon Richter. Aproximativ 20% din afaceri este sustinut de sectorul farma.

Dacia Plant cultiva 25 de hectare cu plante medicinale, dintre care 5 hectare sunt detinute de companie.

Citeste si:

Pana in prezent valoarea investitiilor se ridica la 3 mil. euro.

Compania a inceput sa cultive pe o suprafata de un hectar rosii, vinete, morcovi, patrunjel si telina, comercializand pana acum 20.000 de rasaduri.

Printre planurile Dacia Plant se numara si productia de sucuri fara conservanti sau a dulceturilor fara zahar, proiecte pentru care compania a alocat un buget de circa 100.000 de euro.

Afacerea Dacia Plant a fost infiintata in anul 2002 de catre Calin Ianta si Radu Ionescu, fosti colegi de facultate, care au imprumutat de la parinti 100 de euro pentru a investi in plante medicinale. Patru ani mai tarziu, cei doi antreprenori cumparau terenuri pentru culturi proprii, iar in 2010 deschideau, langa Brasov, fabrica de la Bod, in care lucreaza in prezent 150 de angajati.

Compania de cercetare PMR estimeaza ca piata suplimentelor alimentare din Romania va reveni anul acesta la un avans de 30%, ceea ce inseamna un consum de peste 8 euro/cap de locuitor/an.