Contactati de wall-street.ro, reprezentantii Kingfisher, companie care a preluat de curand reteaua celor 15 magazine Bricostore de pe plan local au precizat ca piata de bricolaj are in Romania un potential urias, datorat in primul rand numarului mare de locuitori, a numarului de locuinte dar si al apetitului pentru cumparaturi de acest fel.

Englezii au dat 75 mil. euro pentru magazinele Bricostore

Englezii au dat 75 mil. euro pentru magazinele Bricostore

“Romania are o populatie de 21 de milioane de locuitori si circa 8 milioane de locuinte, aproape jumatate din numarul de locuinte din Polonia, ceea ce o face o piata cu un mare potential de crestere. Din 2005 pana in prezent piata specializata s-a triplat de la 330 de milioane de euro la peste 1 miliard, iar aceasta poate depasi 2 miliarde de euro in urmatoarea perioada”, au declarat reprezentantii Kingfisher la solicitarea wall-street.ro.

Oficialii companiei britanice se bazeaza si pe premisele de crestere ale PIB date de Fondul Monetar International, care intrevad o evolutie a acestuia in 2013 si anul urmator de 2,5%, respectiv 3% - comparativ cu 587 miliarde lei la cat s-a ridicat PIB al Romaniei in 2012.

Intrebati de planurile pe care le au in Romnia, dupa preluarea Bricosore, reprezentantii Kingfisher au precizat ca isi propun ca mai intai sa testeze piata prin rebranduirea unui numar redus de magazine, dar nu au oferit o data exacta pentru cand si unde va avea loc prima inaugurare.

“Trebuie sa adaptam modelul Brico Depot pietei locale. Nu este vorba doar de rebranduirea actualelor magazine Bricostore, ci este un proces mai anevoios care presupune regandirea totala a conceptului. Ne-am propus ca la inceput sa testam noile magazine in cateva locatii cheie, iar mai apoi sa refacem toate cele 15 magazine preluate”, au precizat oficialii Kingfisher.

Potrivit companiei britanice, modelul Brico Depot este unul de tipul low-cost, extrem de bine potrivit pietei din Romania.

“Am introdus cu succes acest model de retail si in Spania, fiind extrem de profitabil, in ciuda dificultatii prin care piata iberica trece”, au completat britanicii.

Citeste si:

Kingfisher planuieste sa deschida pe piata locala 50 de magazine D-I-Y Brico Depot, prioritar fiind procesul de schimbare al celor 15 lanturi de bricolaj preluate de la Bricostore.

Interesati si de retailerul Baumax

Retailerul britanic de bricolaj Kingfisher cauta in continuare achizitii la nivel international si ar putea avea optiunea de cumpara magazine din Romania si Turcia ale lantului austriac Baumax, a declarat seful companiei, Ian Cheshire.

Compania cauta "destul de tare" oportunitati de achizitii, a declarat Cheshire, intr-un interviu pentru Bloomberg, notand ca pe piata europeana evolutia indica iesirea unor jucatori sau consolidare in urmatorii ani.

Retailerul britanic ar fi interesat de achizitia unor magazine Praktiker din Polonia, daca acestea vor deveni disponibile, a afirmat Cheshire. Praktiker deruleaza in prezent un proces de restructurare a operatiunilor.

Referitor la speculatiile legate de o posibila achizitie si a activitatii retailerului austriac Baumax pe piata locala, oficialii Kingfisher nu au dorit sa comenteze la solicitarea wall-street.ro.

Grupul britanic de bricolaj Kingfisher a convenit plata a 75 de milioane de euro pentru cele 15 magazine Bricostore din Romania, suma mai mica decat valoarea neta a activelor, a declarat o persoana apropiata situatiei, transmite Bloomberg, citat de Mediafax, dat publicitatii de Wall-Street.ro.

Nivelul pretului sub valoarea neta a activelor a fost determinat in special de faptul ca dreptul absolut de proprietate se exercita pe 60% din magazinele implicate in tranzactie, a precizat sursa.

Piata locala de bricolaj din Romania este dominata de lantul Dedeman, controlat de fratii Paval, pe o piata unde rivalizeaza cu nemtii de la Praktiker, Hornbach si Obi, francezii de la Leroy Merlin sau Mr. Bricolage, cu Baumax sau sibienii de la Ambient.

Sursa foto: captura bricodepot.fr