OmniTRAX contesta procedura de privatizare derulata pana la data de 05.06.2013 si finalizata cu o instiintare emisa de Ministerul Transporturilor, prin care aceasta a fost decazuta din dreptul de participare la etapele ulterioare ale procesului de privatizare.

"Aceasta instiintare este dovada unui proces netransparent si a unui calendar de privatizare care nu oferea nici unui investitor de buna credinta ocazia sa depuna o oferta legitima si argumentata, deoarece procedura permitea doar o saptamana pentru auditarea a peste 10.000 de documente, cu date in format neprelucrabil. Printre altele, OmniTRAX a solicitat accesul la situatii contabile precise, pe care CFR Marfa SA are obligatia sa le intocmeasca lunar sau anual, cum ar fi: bilanturi, balante sintetice si analitice, fise contabile ale unor conturi, semnate de reprezentantii societatii, situatii uzuale in procedurile de audit. Desi aceste informatii nu sunt confidentiale si trebuiau puse la dispozitia participantilor, OmniTRAX nu a avut acces la ele", se arata intr-un comunicat.

La solicitarea repetata a OmniTRAX de prelungire a perioadei de audit la 45 de zile pentru analiza informatiilor si pentru formularea ofertei, compania avand si confirmarea oficiala a Fondului Monetar International ca nu poate interveni in modificarea calendarului privatizarii si orice decizie de acest fel depinde de Ministerul de resort, Ministerul a refuzat, invocand angajamentul fata de FMI.

Citeste si:

OmniTRAX solicita suspendarea procesului de privatizare pana la rezolvarea contestatiei sale, admiterea contestatiei prin anularea deciziei de decadere a OmniTRAX din procesul de privatizare si obligarea autoritatii contractante la reluarea procedurii de privatizare cu participarea companiei OmniTRAX.

"Compania OmniTRAX isi exprima in continuare interesul de a participa la procesul de privatizare a CFR Marfa", spun reprezentantii companiei.

OmniTRAX, companie afiliata Grupului Broe, are peste 17 linii scurte sau cai ferate regionale in America de Nord, servicii intermodale in porturi, facilitati transload si operatiuni de comutare. Compania are in mod particular rezultate exceptionale in atragerea de proiecte conexe pentru transportul feroviar de marfa, realizand in ultimii zece ani 24 de proiecte noi si generand peste 10.000 de locuri de munca din acestea.