Privatizarea CFR Marfa continua doar cu Grup Feroviar Roman (GFR), companie detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica, dupa ce asocierea romano-austriaca Transferoviar Grup - Donau Finanz si compania americana OmniTRAX s-au retras.

"Am depus oferta de cumparare pentru CFR Marfa", a declarat, potrivit Mediafax, omul de afaceri Gruia Stoica.

Citeste si
Gruia Stoica vrea sa devina regele cailor ferate in Romania, Bulgaria & Croatia: Ma duc in afara tarii sa arat ca se poate

Gruia Stoica vrea sa devina regele cailor ferate in Romania, Bulgaria & Croatia: Ma duc in afara tarii sa arat ca se poate

Gruia Stoica vrea sa devina regele cailor ferate in Romania,...

Premierul Victor Ponta si-a asumat public, in Guvern, responsabilitatea privatizarii CFR Marfa si i-a spus ministrului Transporturilor ca nu are de ce sa il critice, deoarece inclusiv transformarea datoriilor in actiuni era introdusa de la inceput in procedura, "altfel nu venea nimeni" la licitatie.

Ponta isi asuma responsabilitatea privatizarii CFR Marfa: Se face in conditiile legii

Ponta isi asuma responsabilitatea privatizarii CFR Marfa: Se face...

Asocierea romano-austriaca a anuntat miercuri ca a decis sa se retraga din procesul de privatizare a CFR Marfa si isi rezerva dreptul de a contesta procedura de privatizare la institutiile abilitate.

"Va informam ca Transferoviar Grup, in asociere cu Donau Finanz GMBH & Co KG, a decis sa stopeze demersurile pentru achizitionarea pachetului majoritar al CFR Marfa si isi rezerva dreptul de a contesta procedura de privatizare la institutiile abilitate. Asocierea (...) a mobilizat importante resurse umane si financiare, atat interne (personal de conducere si executie), cat si externe (consultanti, avocati) pentru a se incadra in termenele impuse de Ministerul Transporturilor, in calitate de institutie publica implicata in procesul de privatizare", se arata intr-un comunicat al asocierii.

Compania precizeaza ca, avand in vedere complexitatea procesului si volumul semnificativ de informatii care trebuiau analizate pentru realizarea in mod corespunzator a propriei evaluari a CFR Marfa, a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amanare.

Citeste si:

"Aceste cereri au fost respinse, in ciuda standardelor europene in materie de privatizari care impun acordarea unui termen de minim doua luni pentru realizarea de catre potentialii investitori a propriei evaluari (camera de date a putut fi accesata incepand cu 27 mai 2013). Termenele rezonabile sunt de altfel singura modalitate de asigurare a egalitatii de tratament a investitorilor, care poate compensa gradul diferit de cunoastere a situatiei CFR Marfa", se spune in comunicat.

In consecinta, asocierea arata ca este pusa in situatia de a nu depune miercuri oferta angajanta in cadrul procesului de privatizare a CFR Marfa. "In acelasi timp, vom incepe sa analizam alternativele legale disponibile pentru protejarea intereselor noastre economice in Romania", potrivit sursei citate.

Privatizarea CFR Marfa continua in prezent doar cu Grup Feroviar Roman si presupune vanzarea a 51% din actiunile companiei. Licitatia pentru privatizarea companiei porneste de la 180 milioane de euro.

De asemenea, OmniTRAX, iesita din cursa pentru CFR Marfa, a contestat procesul de privatizare si a cerut reluarea procedurii cu participarea companiei americane, precizand ca are nevoie de mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist al transportatorului feroviar de marfa.

OmniTRAX, GFR si asocierea dintre Transferoviar Grup si Donau-Finanz au depus pe 23 mai din nou, documentele pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfa, fiind singurii investitori care au participat la proces atat in prima faza, cat si dupa reluarea acestuia. Cei trei investitori au depus si anterior documentatia de participare, dar nu s-au precalificat pentru etapa urmatoare.

Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfa si a relaxat unele conditii impuse ofertantilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, insa nu a modificat pretul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a castigatorului. Privatizarea CFR Marfa reprezinta o preconditie solicitata de expertii Fondului Monetar International pentru ca ultima evaluare a acordului inceput in 2011 sa intre in Consiliul Director al institutiei internationale.