In anul fiscal 2012, Smithfield Foods a inregistrat un profit operational de 7,9 milioane de dolari in Romania.

Vanzarile au avansat in intevalul analizat cu 3%, de la 245,8 milioane de dolari in anul fiscal 2012 la 252,3 milioane de dolari, se arata in raportul financiar al companiei americane.

Vanzarile si profitul operational ale diviziei din Romania s-au imbunatatit ca urmare a pretului mediu de vanzare pe unitate mai mare si a avansului volumului vanzarilor, care au beneficiat de aprobarea exporturilor din Romania catre statele din UE incepand din trimestrul al patrulea al anului fiscal 2012, se arata in raport.

De asemenea, rezultatele au fost sustinute si de extinderea operatiunilor de crestere a porcinelor in trimestrul al doilea din anul fiscal 2012.

La imbunatatirea profitului operational au contribuit si reducerea cu 5,4 milioane de dolari a pierderilor din transferuri valutare, precum si cresterea cu 3,9 milioane de dolari a subventiilor agricole primite de la stat.

Volumul vanzarilor din Romania a crescut cu 3% in intervalul analizat, in timp ce pretul mediu pe carcasa a urcat cu 13% (calculat in lei), iar numarul de porci procesati cu 9%.

Citeste si:

La nivel de companie, vanzarile totale ale Smithfield Foods au stagnat in anul fiscal 2013 la 13,22 miliarde de dolari, iar profitul net s-a injumatatit, la 184 milioane de dolari.

Compania americana va fi preluata de producatorul de carne Shuanghui International intr-o tranzactie de 7,1 miliarde de dolari, din care 2,4 miliarde de dolari reprezinta datoriile Smithfield, asumate de viitorul actionar, au anuntat cele doua companii la sfarsitul lunii mai.

Finalizarea tranzactiei depinde de indeplinirea unor conditii, inclusiv obtinerea acordului actionarilor Smithfield si a avizelor din partea autoritatilor americane. Cele doua companii se asteapta sa finalizeze tranzactia in a doua jumatate a anului.

Smithfield este cel mai mare producator si procesator de carne de porc din lume. Compania a inregistrat in anul fiscal 2012 venituri de 13,1 miliarde de dolari si un profit net de 361 miliarde de dolari.

Compania a intrat pe piata romaneasca in 2004, cand a cumparat firmele Agrotorvis si Comtim Grup. Smithfield a preluat ulterior 50% din capitalul firmei de distributie a produselor alimentare Agroalim Distribution Bucuresti, precum si un pachet de 50% la Depozitul Frigorifer din Tulcea.

Investitia Smithfield Ferme in Romania incepand din 2004, anul infiintarii, si pana in prezent, este de peste 500 de milioane de dolari, in mare parte in regim greenfield, dar si pentru retehnologizarea si aducerea la standarde europene a obiectivelor preluate de la vechiul complex de crestere a porcilor din Banat.