„Oferta tehnica este una corecta, avem o oferta peste suma minima (180 mil. euro) insa negocierile continua. Nu putem sa dam ok-ul privatizarii daca ofertantul nu renunta la conditiile impuse. Avem un mandat foarte clar: sa vindem la un pret peste 180 milioane de euro dar fara nicio alta conditie suplimentara. Daca nu renunta la conditii, oprim negocierile”, a declarat Relu Fenechiu, Ministrul Transporturilor.

Acesta nu a dat detalii despre conditiile cerute de catre GFR insa cel mai probabil compania vrea sa prelungeasca termenul de plata pentru preluarea CFR Marfa.

Grup Feroviar Roman (GFR) era singurul investitor ramas in cursa pentru privatizarea CFR Marfa, dupa retragerea asocierii Transferoviar Grup - Donau Finanz si companiei americane OmniTRAX.

Licitatia pentru vanzarea a 51% din actiunile companiei a pronit de la 180 milioane de euro. Termenul pentru depunerea ofertelor de cumparare a expirat miercuri, la ora 12:00.

"Daca vom fi declarati castigatori si in Romania, vom putea proiecta capacitatea tarii noastre de a fi hub regional pentru transportul de marfuri intre Europa si Asia, ceea ce ar fi o etapa cheie in relansarea economiei romanesti, o pozitie care ar putea aduce inapoi investitiile straine, venituri la buget si crea un numar mare de locuri de munca", a afirmat omul de afaceri Gruia Stoica, inaintea anuntului de joi privind castigatorul licitatiei.

Compania, parte a grupului Grampet, a anuntat recent ca a accesat o linie de credit de la Eximbank, in valoare de 54 de milioane de euro, fonduri care vor fi folosite pentru investitiile pe care le va efectua in cadrul privatizarilor in care este implicata in Bulgaria si Croatia.

Citeste si:

Premierul Ponta a declarat anterior ca nu poate in prezent decat sa ceara Ministerului Transporturilor ca la CFR Marfa, unde a ramas un singur ofertant, sa negocieze foarte bine planul de investitii, modul de pastrare a locurilor de munca si capacitatea de dezvoltare a companiei.

"Nu pot acum decat sa cer Ministerului Transporturilor sa negocieze foarte bine dupa declararea castigatorului, ca a mai ramas un singur competitor, sa negocieze foarte bine. Partea de pret e stabilita in conditiile initiale, insa ceea ce e mult mai important decat pretul este planul de investitii, modul de pastrare a locurilor de munca si, practic, capacitatea de dezvoltare a companiei in anii care urmeaza", a spus Ponta.

El a apreciat ca procedura de privatizare a CFR Marfa a fost cea mai transparenta posibil si a precizat ca asteapta finalizarea acestei proceduri, dar nu si ca toata lumea sa fie multumita.

"Cand nu am privatizat Oltchim, ma critica toata lumea ca de ce n-am privatizat. Acum, daca am privatizat CFR Marfa, ma critica ca de ce am privatizat", a adaugat Ponta.