“Speram intr-o revenire a pietei cat mai curand, dar nu exista un trend unitar – nu exista nici optimism, nici pesimism – ne scaldam practic intr-o incertitudine continua, care blocheaza finantarea. Nu avem o strategie la nivelul intregii piete care sa poata pune constructiile pe picioare. Semnale exista, dar sunt doar sporadice”, a declarat pentru wall-street.roAlex Oancea (foto), directorul de marketing al companiei.

Reprezentantul companiei este optimist si se asteapta ca perioada verii si mai ales constructiile programate pentru acest interval sa cunoasca o crestere pentru a contrabalansa pierderile suferite in prima parte a anului.

“Speram ca piata sa isi revina pe un trend ascendent sau cel putin sa stagneze si sa nu se adanceasca scaderea si mai mult in cea de-a doua parte a anului. Daca nu intervine cineva si sa o faca repede ma tem ca scaderea va fi mult mai accentuata”, a subliniat directorul de marketing al VEKA Romania.

Conform estimarilor VEKA, piata de tamplarie PVC din Romania a suferit in prima parte a anului o contractie de circa 5%

Cine blocheaza piata: banii si factorul psihologic

O multitudine de factori blocheaza practic piata de tamplarie PVC din Romania, a completat Oancea, care a precizat ca partea financiara – gestionata de bugetul de stat si de insitututiile financiare are un rol esential in acest domeniu.

Reprezentantul VEKA a mai spus ca in piata de tamplarie PVC mai exista un factor extrem de important, iar acela este de natura psihologica.

El a mai precizat ca unul din motivele pentru care acest segment din piata sufera este acela ca firmele producatoare de ferestre au primit numai 35% din valoarea totala a contractelor.

“Statul s-a implicat in reabilitare, iar acest lucru a facut ca beneficiarul final sa astepte executarea greoaie a lucrarilor, problema salarizarii locuitorilor din tara sau puterea de cumparare a romanilor a scazut, face ca banii de investitii sa nu mai existe.

Citeste si:

Conform datelor VEKA, piata la nivelul anului trecut s-a ridicat la aproximativ un milion de ferestre vandute, o valoare care ar putea fi atinsa si in acest an, daca piata va urmari un trend similar.

Investitii in constructii - sub 1000 de euro pe cap de locuitor

In contextul unei cresteri la nivel international a volumului de proiecte din domeniul constructiilor, exista si semnale pozitive observate de reprezentantii VEKA.

“Este de remarcat faptul ca investitiile in constructii se situeaza mult sub suma de 1.000 de euro pe cap de locuitor, de aproximativ 5-6 ori mai mici decat in Germania. speram, insa, ca, odata cu o crestere per ansamblu a volumului de lucrari in constructii, remarcata si la nivel european (prin comparatia lunilor martie si februarie), efectele se vor propaga si pe piata ferestrelor.a declarat Gheorghe Dragne, regional sales manager VEKA Romania.

Miza pe o crestere de cel mult 10% a afacerilor

Pe o piata care in acest moment nu da semne de revenire, VEKA se asteapta la o evolutie a afacerilor de cel mult 10%.

“Estimam o crestere de cel mult 10% a business-ului in acest an. Primele cinci luni ne-au adus o crestere de circa 40% a vanzarilor, valoare pe care am reusit sa o pastram in acelasi ritm cu cel de anul trecut, dar din pacate piata a avut de suferit in acest interval. Ne mentinem o estimare rezervata in privinta pietei, cel mai optimist scenariu pentru acest an fiind o stagnare”, a completat Alex Oancea.

La nivelul anului trecut, VEKA a inregistrat afaceri in crestere cu 25%, la 15 milioane de euro.

Grupul german este prezent pe piata locala prin subsidiara VEKA Romania, dar deruleaza si vanzari directe catre parteneri.

Piata locala de tamplarie termoizolanta din PVC este estimata la circa 300 milioane euro, profilele reprezentand aproximativ o treime din aceasta valoare, diferenta fiind acoperita de sticla, feronerie si accesorii.

Printre competitorii VEKA in Romania se numara Gealan si Rehau.