"Avem un contract colectiv de munca in vigoare pana in luna aprilie a anului viitor. Sunt convins ca vom gasi solutiile pentru ca oamenii sa nu fie disponibilizati si sa nu li se gaseasca o solutie pentru venituri", a afirmat ministrul, citat de Mediafax.

El a adaugat ca au inceput procedurile legale pentru ca aproximativ 1.000 de salariati de la CFR Marfa sa poata beneficia de prevederile Ordonantei 36/2013 privind protecta sociala.

Ordonanta 36, adoptata la inceputul acestui an, prevede ca persoanele disponibilizate de la companii de stat vor primi indemnizatie de somaj, venit lunar de completare si plati compensatorii acordate in conformitate cu contractelor de munca aplicabile la nivelul fiecarei societati.

"Sunt in pregatirea unei hotarari de guvern pentru ca 1.000 de angajati, daca vor dori sa fie disponibilizati, sa poata beneficia de salarii compenstaorii (...) Doresc sa ma asigur ca pot beneficia de salarii compensatorii salariatii CFR Marfa. Mai departe vom vedea care si cati salariati vor putea fi disponibilizati", a afirmat Fenechiu.

CFR Marfa are in prezent circa 9.000 de angajati.

Ministrul Transporturilor a mentionat ca Guvernul nu a putut solicita prin caietul de sarcini mentinerea numarului de salariati pentru o anumita perioada de ani.

"Nu ne permite nimeni, populismele unora sunt uriase. Faptul ca exista un contract colectiv de munca este un lucru benefic si vom avea grija de salariati in continuare", a continuat Fenechiu.

Citeste si:

Ministrul s-a declarat comvins ca GFR nu afacut aceasta achizitie pentru a opera disponibilizari.

Grup Feroviar Roman a fost declarat joi castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni si asumandu-si investitii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investitii de mediu.

In ultima etapa a privatizarii a participat doar Grup Feroviar Roman (GFR), dupa ce asocierea romano-austriaca Transferoviar Grup - Donau Finanz si compania americana OmniTRAX s-au retras.

Grup Feroviar Roman este al doilea mare operator de transport feroviar de marfa din Romania si face parte din grupul Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica.

Grupul este cel mai mare jucator privat din sectorul transportului feroviar din Romania si unul dintre principalii competitori la nivelul Europei Centale si de Sud-Est, asigurand servicii de transport si logistica in mai multe tari europene.

Desemnarea unui castigator pana vineri, 21 iunie, in procesul de privatizare a CFR Marfa reprezinta o preconditie pentru ultima evaluare a acordului cu FMI, programata pentru 26 iunie.