"In ultimii ani am investit masiv in dezvoltarea companiei si vom continua cu aceasta strategie. Scopul nostru este reprezentat acum de cresterea ratei de profitabilitate. Pentru anul acesta estimam o crestere a veniturilor de peste 30%, in timp ce profitul operational va creste cu 50% care ar face din divizia romaneasca a TNT un pol de interes si furnizor de profit foarte solid," a declarat pentru Wall-Street Bogdan Enache, country manager al companiei.

Potrivit lui Bogdan Enache, valoarea investitiilor va depasi anul acesta 2 milioane de euro, datorita potentialul pietei. "Va trebui sa marim capacitatile de transport, in mod special catre zona de vest a tarii. De asemenea, capacitatile operationale de sortare (magazii) necesita o atentie deosebita pentru ca volumele au crescut foarte mult," adauga acesta.

Mai mult, directorul general al companiei TNT anunta pentru Wall-Street fixarea unui plan de investitii pentru urmatorii doi ani de 5 milioane de euro. "Avem in plan proiecte foarte interesante care vor fi anuntate in curand".

Valoarea pietei de curierat expres intern pe care opereaza companiile prezente in Romania este estimata de Bogdan Enache pentru anul acesta la 40 - 50 milioane de euro. "Cu siguranta, exista un segment important din aceasta piata care sa na asigure atat cresterea sanatoasa a afacerii, cat si nivelul de profitabilitate propus," apreciaza Enache.

Citeste si:

Cresterea este explicata prin aparitia unor companii noi si prin cresterea volumului de activitate al companiilor deja existente, in 2005 fiind raportate cresteri la volumul de expedieri de circa 20%, potrivit Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania (AOCR). Pentru urmatorii doi-trei ani piata va creste in total cu circa 25-50 la suta anual, potrivit AOCR.

Compania detine in Romania 190 de vehicule de curierat, 400 de angajati, 20 de sedii situate in principalele orase ale tarii. TNT Romania opereaza cu exteriorul prin trei puncte mari de acces internatinal: Bucuresti, Cluj, Timisoara.

Printre clientii TNT Romania se numara companii precum Autoliv sau Honeywell Garett. "Ne-am concentrat catre anumite industrii verticale care au cu preponderenta nevoie de astfel de solutii de transport. Aici vorbim de industria automotive care s-a dezvoltat agresiv pe piata autohtona in urma investitiilor masive."

In prezent, companiile internationale de curierat si cele interne isi impart in mod egal piata, un procent de 50 la suta fiind reprezentat de companiile multinationale. Astfel, sunt marii jucatori multinationali - DHL, TNT, UPS, Fedex, si companiile cu capital majoritar romanesc care domina piata nationala, precum Fan Courier si Cargus. Un important segment este reprezentat de curieratul in Bucuresti, unde se afla in competitie atat Fan Courier si Cargus, cat si noi companii precum Alo Curier, Concorde, Pegasus, care detin 50 la suta din piata serviciilor de curierat din Capitala.