Autoritatile locale au primit asigurari din partea conducerii companiei FrieslandCampina Romania ca fabrica Napolact din comuna Baciu, judetul Cluj, nu va fi inchisa si nu va fi relocata, pe termen scurt si mediu, a declarat, joi, prefectul de Cluj, Ioan Gheorghe Vuscan.
Vuscan a afirmat, la finalul unei intalniri de la Prefectura Cluj cu o delegatie a FrieslandCampina Romania, condusa de directorul general Jan Willem Kivits, ca in cazul in care va fi luata o decizie legata de fabrica din Baciu angajatii vor fi anuntati cu minimum noua luni inainte.

"Am aflat din partea directorului general al FrieslandCampina Romania, Jan Willem Kivits, ca pe termen scurt si mediu nu se va intampla nicio inchidere si nicio relocare a fabricii Napolact din Baciu. Daca se va intampla ceva, angajatii vor fi anuntati cu minimum 9 luni inainte. Se doreste ca o asemenea posibilitate sa nu se intample, daca piata de lactate isi va reveni la nivelul Romaniei si la nivel european", a spus Vuscan, citat de corespondentul Mediafax.

Intrebat ce inseamna "termen mediu", prefectul a spus ca este vorba despre ani.

"In ceea ce priveste fabrica din comuna Taga, unde se producea branza de Nasal si care a fost inchisa, va avea loc o discutie cu colegii de la Consiliul Judetean Cluj si se va lua o decizie pe aceasta tema", a mai spus Vuscan.

Vicepresedintele Consiliului Judetean Cluj, Ioan Oleleu, a afirmat, la randul sau, ca in urma discutiilor cu conducerea companiei s-a reconfirmat faptul ca nu s-a pus problema "opririi capacitatii la fabrica din Baciu".

Directorul de vanzari al FrieslandCampina Romania, Cornel Caramizaru, a spus ca s-a discutat cu autoritatile judetene si despre posibilitatea acordarii unor facilitati companiei.

"Am rediscutat faptul ca nu a fost luata nicio decizie privind inchiderea fabricii din Baciu. Am discutat si despre posibilitatea ca FrieslandCampina sa primeasca facilitati si a ramas sa continuam discutia in aceasta directie", a spus Caramizaru.

Intrebat cat de mult a scazut piata de lactate, acesta a precizat ca scaderea se situeaza in 2013 intre 2 si 5 la suta.

"Este foarte dificil sa operam pe o piata care scade si in acelasi timp sa fim alaturi de oamenii nostri, fata de care avem o responsabilitate mare. Discutam despre o scadere a consumului. Ca orice companie de pe piata, ne straduim sa producem mai eficient, intr-un mod care sa ne permita sa continuam sa investim in ceea ce este important, in cazul nostru in brandul Napolact, si sa imbunatatim calitatea produselor. Orice companie are un plan pe un an, pe trei, pe cinci ani, si la fel avem si noi. Tot ce pot sa va spun, este ca nu a fost luata nicio decizie de inchidere a fabricii din Baciu", a subliniat directorul de vanzari FrieslandCampina.

Acesta a mentionat ca, pentru a face fata situatiei de pe piata lactatelor si a costurilor tot mai mari de productie, compania a fost nevoita sa majoreze preturile produselor cu 2 la suta. Caramizaru a mai spus ca tot laptele colectat provine de la producatori din Ardeal, fiind incheiate contracte cu peste 1.100 de producatori.

"Ne dorim sa crestem brandul Napolact, toate investitiile pe care le facem le facem in acest brand. Unul dintre obiectivele noastre este de a colecta lapte numai de la producatori din Ardeal. Dorim sa extindem reteaua de producatori", a mai subliniat Cornel Caramizaru.

Cornel Caramizaru, director de vanzari al FrieslandCampina Romania, a infirmat speculatiile privind inchiderea fabricii Napolact si saptamana trecuta.

"Informatiile despre inchiderea fabricii FrieslandCampina din Cluj sunt speculatii. Fabrica nu a fost inchisa, este functionala ca si pana acum. O decizie privind relocarea productiei de la Baciu catre alta unitate de productie nu a fost luata. Pentru a isi asigura o prezenta sustenabila pe termen lung in Romania, FrieslandCampina cauta continuu sa imbunatateasca productia, distributia, strategiile de marketing, vanzari si resurse umane, in conditiile de piata dificile din prezent. In acest sens, FrieslandCampina analizeaza in mod constant unde si cum este cel mai eficient sa produca marcile companiei", spunea Caramizaru.

El afirma ca Napolact este cea mai importanta marca a companiei, care investeste constant in calitatea produsului si in marketing.

Fabrica Napolact s-a mutat in Baciu in 2006, are circa 300 de angajati, iar aici s produc telemea si bauturi pe baza de lapte.

Potrivit site-ului companiei Napolact, de mai bine de 105 ani aceasta este unul din cei mai importanti producatori de lactate. Producator de unt si branza de vaca si transformat in Intreprinderea de Industrializare a Laptelui Cluj odata cu nationalizarea din 1948, Napolact s-a nascut ca brand in 1990.

Grupul olandez FrieslandCampina este prezent in Romania prin trei companii: Napolact, Friesland Campina Romania si Industrializarea Laptelui Mures.

Potrivit datelor de la Ministerul Finantelor, FrieslandCampina Romania a avut in 2011 o cifra de afaceri de 382,7 milioane lei si un profit net de 6,8 milioane lei, Napolact a avut afaceri de 222 milioane lei si un castig de 9,2 milioane lei, iar Industrializarea Laptelui Mures a avut afaceri de 124 milioane lei si un profit net de circa 81.000 lei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri