Sova se va intani joi cu presedintii consiliilor judetene din Bistrita Nasaud si Maramures si va avea o discutie informala cu presedintii consiliilor judetene si primarii localitatilor din Transilvania pe teritoriul carora va trece autostrada, relateaza Mediafax.

Ministrul delegat va avea vineri o sesiune de consultari cu toate autoritatile locale implicate in acest proiect, intalnire la care vor participa si parlamentarii din judetele implicate, se arata intr-un comunicat al Departamentului condus de Sova.

Contractul cu Bechtel pentrul construirea Autostrazii Transilvania a fost reziliat la finele lunii mai, statul roman urmand sa plateasca companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.

Sova afirmase anterior ca singura posibilitate pentru continuarea proiectului de constructie a autostrazii este parteneriatul public privat sau concesiunea, probabil urmand sa fie utilizata a doua varianta.

El a aratat ca a discutat cu 4-5 companii de constructii mari la nivel international interesate sa participe la acest proiect, iar dupa incheierea contractului cu Bechtel va fi realizat un nou studiu de trafic, care sa ilustreze situatia actuala pe respectivul traseu.

Citeste si:

"Aceasta autostrada Transilvania va trebui s-o construim in acelasi sistem cum facem si cu Comarnic - Brasov sau Craiova - Pitesti, pentru ca bani de la buget sa construiesti 400 de kilometri de autostrada nu sunt. In momentul in care vom incheia contractul cu Bechtel voi angrena in acest proces inclusiv autoritatile locale, cel putin cele pe al caror teritoriu trece autostrada, cum e Clujul, Salajul, Bihorul, pe toata lumea care este interesata. Acolo trebuie sa gasim formule financiare s-o facem profitabila. Noi, ca Guvern, am reusit sa gasim bani, vreo 800 de milioane de euro in fonduri europene, ca sa construim de la Sebes la Turda", a declarat ministrul la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata la 12 mai de Pro TV.

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana cel tarziu in 2012.

Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, iar pana in prezent au fost executati doar 52 de kilometri.