"Noi reunim trei operatori feroviari in trei tari, Romania, Ungaria, Bulgaria, patru fabrici de material rulant si reparatii. Avem 9.000 de salariati. (...) Nu privim CFR Marfa ca pe un trofeu. CFR Marfa este o companie unde se regasesc alti 11.000 de salariati, care au destinele lor, asupra carora trebuie sa avem grija. (...) Primul lucru pe care ni-l propunem este eficientizarea CFR Marfa, ca sa nu mai fie o gaura neagra a economiei romanesti, cum este numita in prezent", a afirmat Chinde.

Grup Feroviar Roman este cel mai mare jucator privat din sectorul transportului feroviar din Romania si face parte din grupul Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica (foto).

GFR a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni si asumandu-si investitii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investitii de mediu.

Potrivit ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, in prezent CFR Marfa mai are datorii de aproximativ 100 de milioane de euro, pe care le va prelua GFR. O parte a datoriilor CFR Marfa au fost transformate in actiuni, pentru a creste interesul potentialilor investitori, la privatizare.

Starea proasta a infrastructurii feroviare la nivel national determina operatorii care transporta marfa din Asia sa ocoleasca Romania, a mai spus Sorin Chinde, directorul general al Grupului Feroviar Roman (GFR).

Citeste si:

"Starea infrastructurii feroviare din Romania este departe de a fi ceea ce ne trebuie pentru a permite transporturi de calitate la un cost rezonabil si, implicit, de a contribui la dezvoltarea economica a tarii", a spus Chinde.

El a adaugat ca starea precara a infrastructurii face ca Romania sa riste sa piarda avantajul pe care il are cu portul Constanta, cel mai mare port la granita de Est a Uniunii Europene, intr-o zona sigura.

"In conditiile in care Asia este un partener din ce in ce mai important pentru Uniunea Europeana, tot mai multe transporturi ocolesc Romania, se duc in Croatia sau se duc direct in porturile din vestul Uniunii Europene, desi, ca nivel al costurilor si timp de tranzit, portul Constanta ar fi o alternativa mult mai viabila", a mai spus Chinde.