„Dupa stabilizarea in 2012 a pietei locale de tamplarie PVC la o valoare estimata la 300 milioane de euro, inceputul acestui an nu a fost unul incurajator. Consumatorii sunt mult mai rezervati atunci cand vine vorba despre investitiile in constructii sau renovari. In acest context, ne asteptam ca intreaga piata sa inregistreze o scadere de aproximativ 5-8%, pana la finalul anului”, sustin oficialii producatorului de tamplarie termoizolanta.

Acestia sustin ca o redresare usoara ar putea fi posibila prin reluarea investitiilor in domeniul constructiilor si accelerarea exporturilor catre pietele Uniunii Europene.

”Recesiunea a avut si efecte pozitive, deoarece a condus la cresterea cotei de piata a companiilor producatoare de tamplarie PVC, care furnizeaza produse de calitate superioara. Principalul factor de evolutie a pietei locale de tamplarie termoizolanta este optiunea clientilor pentru produsele premium, care le aduc beneficii pe termen lung si mediu”, sustine Gabriel Nicolaescu (foto), director general adjunct VEKA Romania.

De asemenea, un alt factor determinant il reprezinta orientarea din ce in ce mai mare a producatorilor catre exporturi si identificarea unor noi piete de desfacere. In prezent, VEKA Romania colaboreaza cu peste 180 de parteneri ale caror exporturi sunt in continua crestere.

Afaceri in crestere cu cel mult 8%

Filiala locala a grupului german VEKA devine ceva mai rezervata in ceea ce priveste evolutia business-ului in acest an, estimand o crestere a afacerilor de cel mult 8%, dupa ce anterior anuntase o evolutie de aproape 12%.

"Tinand cont de premisele generale pesimiste ale pietei romanesti de tamplarie PVC, ne bucura mentinerea in primele 5 luni din 2013 a acelorasi cote de vanzari, prin comparatie cu aceeasi perioada a anului 2012. In continuare ne asteptam chiar si la o usoara crestere, de 5-8 procente”, a continuat Gabriel Nicolaescu.

Citeste si:

La nivelul anului trecut, VEKA a inregistrat afaceri in crestere cu 25%, la 15 milioane de euro.

Grupul german este prezent pe piata locala prin subsidiara VEKA Romania, dar deruleaza si vanzari directe catre parteneri.

Piata locala de tamplarie termoizolanta din PVC este estimata la circa 300 milioane euro, profilele reprezentand aproximativ o treime din aceasta valoare, diferenta fiind acoperita de sticla, feronerie si accesorii.

Printre competitorii VEKA in Romania se numara Gealan si Rehau.