Liviu Stoleru (foto), director general si presedinte al CA in cadrul Cemacon S.A. (CEON), unul dintre cei mai importanti producatori de blocuri ceramice din Romania, sustine ca dupa primele sase luni ale anului nu au existat semnale de incurajare ale pietei din partea autoritatilor, fiind rezervat in ceea ce priveste revenirea din acest an.

“In piata de zidarie nu s-au simtit modificari de crestere a consumului fata de 2012. Premise de crestere nu pot spune ca sunt, ne bazam in continuare pe zona rezidentiala, pe proiecte mici, in special constructii individuale. Din pacate, suntem deja la jumatatea anului si nu a fost lansata nici o masura reala de stimulare a cresterii economice, iar acest lucru ma obliga sa fiu extrem de rezervat in a lega strategia comerciala a Cemacon de orice promisiuni ale guvernantilor”, a declarat Stoleru la solicitarea wall-street.ro.

El pastreaza totusi o doza de optimism pentru a doua parte a anului sugerand ca piata de zidarie va ramane cel mult la nivelul din 2012, cand aceasta s-a situat la 2,2 milioane de metri patrati de solutii BCA si de blocuri ceramice, in scadere cu 4 procente fata de nivelul din 2011.

Piata nu isi revine. Poate abia din 2014

Stoleru este pesimist in ceea ce priveste revenirea consumului in piata de zidarie pentru anul 2013 si spune ca semnale vor veni abia din 2014.

“Principala problema este cea legata de consumul redus, strans legat de accesul dificil la finantare atat pentru persoanele fizice, cat si pentru cele juridice. De aici, capacitatea de productie excedentara, la nivelul tuturor producatorilor.

Una din grijile principale ale oricarui producator este legata de stabilitatea financiara a clientilor (distribuitori, constructori sau dezvoltatori imobiliari).

Din pacate nu exista premise de revenire, cel putin nu pentru 2013. Estimarile de evolutie a pietei indica o usoara crestere abia din 2014”, explica Liviu Stoleru.

Citeste si:

El apreciaza ca accesul la finantare si recapatarea increderii oamenilor pentru a se implica in proiecte de dezvoltare pe termen lung sunt solutiile care ar putea determina o revenire a constructiilor, dar sustine ca acest lucru poate fi realizat doar pe fondul unui echilibru si a unei stabilitati economice, dar si politice.

Cemacon in S1: miza pe o crestere de 20%

Pentru primul semestru al acestui an, seful Cemacon estimeaza o crestere a vanzarilor de minimum 20% fata de S1 din 2012.

“Ne bazam, in primul rand, pe faptul ca rezultatele primelor patru luni au fost mult peste nivelul perioadei similare a anului trecut, volumul vanzarilor inregistrand o crestere cu 70%. Pentru urmatoarele luni, avand in vedere ca suntem in plin sezon de constructii, trebuie sa crestem cat mai mult, in conditiile in care, pentru 2013, ne-am bugetat o crestere cu 40% a cifrei de afaceri. Pentru noi aceste evolutii reprezinta o performanta semnificativa, daca luam in considerare conditiile “vitrege” din piata materialelor de constructii”, a completat Liviu Stoleru.

Cemacon estimeaza pentru intregul an o evolutie de 40% a business-ului, la peste 50 de milioane de lei (cca. 12 mil. €).

Cemacon este al treilea jucator pe piata producatorilor de blocuri ceramice din Romania, fiind clasat in urma austriecilor de la Wienerberger si a iesenilor de la Brikston (Ceramica Iasi).