In martie anul trecut reteaua Metro Cash&Carry Romania intra pe segmentul magazinelor de proximitate cu circa 200 de locatii ‘LaDoiPasi’. La un an de la lansare reteaua numara peste 600 de magazine deschise in toata tara, precum si 665 de contracte incheiate, spune Adina Timplaru, director de comunicare Metro Cash&Carry Romania.

Aceasta spune ca de la inceputul anului au fost deschise peste 100 de noi magazine.

In Bucuresti sunt deschise 42 de magazine, iar alte 16 functioneaza in Ilfov.

Cele mai dezvoltate zone din retea sunt, pe langa Capitala, Constanta (42 de magazine), Brasov (41) si Iasi (30).

“In momentul in care planificam deschiderea unor noi magazine, luam in considerare mai multe criterii, incepand de la zona geografica stabilita si pana la interesul clientilor fata de programul LaDoiPasi. In final, decizia de deschidere a unor noi unitati depinde exclusiv de comercianti, care au independenta financiara si administrativa in cadrul francizei”, afirma Adina Timplaru.

Contractul de franciza este incheiat pe o perioada de cinci ani, iar investitia necesara difera in functie de spatiu, profilul afacerii inainte de aderarea la franciza, tipul de constructie si investitia necesara introducerii formatului de magazin LaDoiPasi.

Citeste si:

“Efortul este mai mare pentru magazinele care functionau anterior in regim de servire la tejghea (sau in locatiile care deschid un magazin nou, fara activitate comerciala in avans), decat pentru magazinele care aveau deja implementat un sistem de autoservire. Un sprijin complementar urmareste alcatuirea unei sortimentatii potrivite pentru profilul magazinului si expunerea produselor la raft”, completeaza Timplaru.

Potrivit acesteia, Metro Cash&Carry Romania nu percepe taxa de franciza pentru comerciantii traditionali care doresc sa intre in retea. Acestia beneficiaza de asistenta pentru marketing, investitiile fiind acoperite de catre revanzatori printr-o contributie lunara, care variaza intre 500 si 600 de lei.

Cum arata cosul de cumparaturi? In principal, clientii achizitioneaza din magazinele LaDoiPasi paine proaspata, paine ambalata, tigari, bauturi carbogazoase si cafea, dar si mezeluri, legume si fructe. Consumatorii achizitioneaza in medie 2-3 produse, iar valoarea cumparaturilor se ridica la 15-20 lei pentru fiecare vizita.

Formatul LaDoiPasi este prezent si in Bulgaria, cu 1.936 de magazine, Polonia (1.750 de magazine), Serbia (1.245 de magazine) si Rusia (15 magazine).

Metro Cash & Carry Romania, parte a Metro Cash & Carry International, a intrat pe piata romaneasca in octombrie 1996, prin deschiderea primului centru de distributie, in Bucuresti. Reteaua numara in prezent 32 de magazine in 24 de orase. Compania are 5.440 angajati.

Comertul traditional este evaluat la 7-8 miliarde de euro, printre principalii jucatori numarandu-se si francezii de la Carrefour sau belgienii de la Mega Image.

Aflati povestile de succes ale unor antreprenori romani care au intrat in reteaua LaDoiPasi in editiile wall-street.ro din saptamanile urmatoare