"Este o propunere de modificare pe care am trecut-o in hotararea de guvern pentru ca nu ne permitem sa ne jucam, sa facem privatizarea si dupa aia cineva sa mi-o anuleze. Asa ceva nu cred ca ar fi benefic pentru nimeni. In momentul in care am lansat procedura de privatizare, nu ne permitea legea sa anticipam ca cineva ar putea sa faca o concentrare economica. Concentrarea economica se stabileste doar in urma existentei ei de fapt, si fiecare tip de concentrare economica este tratat altfel de catre Consiliul Concurentei si implicit de DG Competition, asa incat pentru a nu ne juca, ca azi e privatizata, maine nu-i privatizata, vom propune Guvernului ca privatizarea efectiva, adica incasarea banilor - pentru ca din acel moment privatizarea este finalizata - sa fie la maxim zece zile dupa ce avem acordul (final, n.r.) din partea Consiliului Concurentei. (...) Eu l-am rugat pe presedintele Consiliului Concurentei sa incerce sa grabeasca cat mai mult luarea unei decizii, mai mult de atat nu am ce face", a declarat miercuri ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, relateaza Mediafax.ro.

Contractul ar putea fi semnat joia viitoare, a aratat oficialul, care a precizat ca a redactat documentul si l-a trimis spre avizare saptamana trecuta.

"Daca Consiliul Concurentei sau alte institutii ale statului ne vor spune ca nu se poate adjudeca licitatia, bineinteles ca ea va trebui anulata si bineinteles ca banii vor fi returnati celui care i-a dat, pentru ca nu e vina lui. Eu sper din toata inima sa nu se intample acest lucru", a adaugat ministrul.

Potrivit proiectului de HG pentru aprobarea elementelor principale ale contractului de vanzare-cumparare, prin derogare de la Strategia de privatizare a CFR Marfa, transferul dreptului de proprietatea asupra actiunilor de vanzare si plata integrala a pretului de cumparare vor avea loc in termen de cel mult zece zile lucratoare de la data la care toate conditiile suspensive prevazute in contract, inclusiv aprobarea tranzactiei de catre autoritatile de concurenta competente, sunt indeplinite.

Citeste si:

In strategia de privatizare, aprobata prin HG 46/2013, se prevedea ca termenul de plata a actiunilor este negociabil, dar nu poate depasi 60 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului de aprobare a conditiilor principale ale contractului de privatizare.

Grup Feroviar Roman (GFR), controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni si asumandu-si investitii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investitii de mediu.

In anexa proiectului de aprobare a elementelor principale ale contractului se arata ca pretul de cumparare a pachetului de actiuni este de 904,98 milioane lei. Plata integrala va consta in incasarea de catre cumparator a sumei de 10 milioane euro, constituita de cumparator cu titlu de garantie de participare, a 90,49 milioane lei reprezentand fondurile dintr-un cont escrow si diferenta de pret pana la concurenta pretului de cumparare oferit.