La inceputul sedintei de joi a Executivului, in absenta ministrului de resort, Relu Fenechiu, Victor Ponta i-a cerut reprezentantului Transporturilor sa-l avertizeze pe directorul general al CFR Marfa sa nu mai vanda bunuri ale societatii, pentru ca, in caz contrar, va sesiza Directia Nationala Anticoruptie (DNA), scrie Mediafax.

"Transmiteti-i (directorului general al CFR MArfa-n.r.) ca-i trimit eu DNA-ul pe cap daca mai vinde lucruri din societate. Pai, noi ce facem? Vindem unui privat ceva si, pana semnam contractul, mai vindem vagoane? Nu stiu daca-i adevarat sau nu, va rog sa verificati, sa ma informati, ca-i trimit eu DNA-ul daca i s-a urat cu binele", i-a spus premierul lui Septimiu Buzasu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor.

CFR Marfa a vandut in acest an 1.500 de vagoane si a programat pentru 10 iulie o noua licitatie la Bursa Romana de Marfuri, pentru alte 3.000 de vagoane.

Miercuri, ministrul Fenechiu a declarat ca a cerut o justificare de la conducerea CFR Marfa, care i-a explicat ca in bugetul stabilit pentru acest an este programata vanzarea unui total de 7.000 vagoane.

"Am cerut o justificare de la CFR Marfa. Mi-au prezentat ca in bugetul pe 2013 este stabilita vanzarea a 7.000 de vagoane. Aceasta prevedere a fost prezentata tuturor participantilor la licitatie (de privatizare-n.r.). Vanzarea permanenta de vagoane la fier vechi este o procedura practicata la toate companiile de transport feroviare. Ea este necesara din mai multe motive. In primul rand, vreau sa va spun, pentru cei care nu stiti, stationarea celor aproximativ 10.000 de vagoane care sunt in cea mai mare parte nefolosibile pe liniile de cale ferata ale CFR SA costa CFR Marfa aproximativ 11-12 milioane euro pe an. In alta ordine de idei, aceasta procedura era inceputa mai demult, datorita scaderii permanente a pretului la bursa nu s-a finalizat, si dincolo de toate, pana in momentul in care nu se plateste suma ceruta pentru CFR Marfa, nu e o privatizare incheiata", a afirmat Fenechiu.

Citeste si:

El a raspuns astfel unor intrebari care i-au fost adresate intr-o conferinta de presa, legate de intentia CFR Marfa de a vinde 3.000 de vagoane la Bursa Romana de Marfuri si de motivul pentru care statul nu asteapta ca aceste operatiuni sa fie derulate de catre castigatorul procesului de privatizare a CFR Marfa, Grup Feroviar Roman.

Fenechiu a afirmat ca operatorul feroviar de marfa isi va desfasura in continuare activitatea potrivit programului pe care si l-a asumat si conform mandatului pe care il are actualul Consiliu de Administratie.

"Cel care a fost declarat castigator al licitatiei va avea un observator in Consiliul de Administratie pentru prevenirea oricarui abuz sau a oricarei posibile ilegalitati care ar putea fi facute de acestia", a adaugat ministrul.

Potrivit datelor comunicate de Fenechiu in luna mai, intr-un caz ipotetic in care cele 25.000 de vagoane functionale ale companiei ar fi vandute la fier vechi, suma incasata s-ar plasa la 65 milioane euro, la un volum de 13 tone/ vagon si un pret de circa 200 euro/ tona. CFR Marfa avea la momentul respectiv un total circa 40.000 de vagoane si 800 lomomotive functionale.

Grup Feroviar Roman (GFR), controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni si asumandu-si investitii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investitii de mediu.