Rusia, Polonia si Romania au afisat anul trecut cresteri de doua cifre a vanzarilor de jocuri de constructii. Rusia reprezinta cea mai importanta piata de desfacere pentru acest tip de jucarii, cu o valoare de 303 mil. dolari si o pondere de 55% din vanzarile din regiune.

“In Europa de Est industria jocurilor si jucariilor a raportat o crestere de 12% in 2012. Cresterea va continua si in urmatorii 4 ani, pana la o valoare de 546 mil. dolari, un procent de 30% venind din zona jocurilor de constructii”, spune Robert Porter, analist Euromonitor International.

Potrivit Euromonitor, Lego detine o pozitie dominanta pe piata jocurilor de constructii, cu o cota de 70% la nivelul Romaniei, Poloniei si Rusiei.

Citeste si:

Lego Romania, reprezentanta producatorului danez de jucarii Lego, a obtinut in 2012, primul an complet de activitate directa pe piata romaneasca, o cifra de afaceri de circa 27 milioane lei (6 milioane euro) si un profit net de 403.000 lei (90.000 euro).

Potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen, Lego ocupa, in perioada aprilie 2012 - martie 2013, primul loc in topul producatorilor de jucarii de pe piata romaneasca dupa valoarea vanzarilor. Urmatoarele doua pozitii sunt adjudecate de Simba Toys si Hasbro.